הקץ לפגיעה בזכות האישה הדרוזית

יכולתו של הגבר לגרש את אשתו ללא הסכמתה ומתן הכשר על ידי בית הדין הדתי הדרוזי, מהווה פגיעה איומה בזכות האישה לעצב את חייה, היום הוגש בג״צ ע"י עו"ד סאמר עלי כדי לשים קץ לתופעה הזו.

07.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הקץ לפגיעה בזכות האישה הדרוזית

עתירה מעניינת הוגשה היום בבית הדין הגבוה לצדק בירושלים, גירושין בעל כורחה של האישה הדרוזית ומה הזכויות שמגיעות לה, עתירה זו שמוביל עו"ד סאמר עלי, יכולה לפגוע בסמכויות של בית הדין הדרוזי בנושא הגירושין.

עו"ד סאמר עלי: "העתירה מכוונת כנגד סדרי דין ששבית הדין הדרוזי, אשר בגדרם עושים גברים רבים שמגיעים לפתחו של בית הדין הדרוזי שימוש לרעה בהם .

בית הדין אימץ לעצמו מנהג לפצל את תיק הגירושין , כאשר הוא מעניק תעודת גירושין לגבר בתחילת ההליך בניגוד להסכמת האישה ומבלי לברר את שאלת האחריות לקרות הגירושין. לא רק זאת , אלא שבית הדין גם לא מצרף לצו הגירושין הוראות בדבר המוהר הדחוי של האישה וגם לא פיצוי על פי החוק , וקובע את הדיון בהם לשלבים מאוחרים .

מצב זה מציב את האישה בפני שוקת שבורה , מצד היא גרושה, ומצד שני נלחמת בבית הדין על זכותה למוהר ובקביעת האשם בגירושין  כאשר הגבר יכול להיות נשוי, ומתחיל להפעיל מכבשים חברתיים על האישה הגרושה המנהלת הליך בבית הדין ומכפיף אותה לתנאים מחפירים .

הגשנו מבג״צ למנוע הליך מפוצל זה, משום שהוראות החוק לרבות חוק שווין זכיות האישה לא מאפשרים הפליית אישה לרעה ולא מאפשרים מתן יתרון בלתי הוגן לגבר על פני האישה".

עו"ד סאמר עלי קורא לכל אישה שהנושא מעניין אותה להצטרף להליך הזה ולשתף פעולה על מנת להביא לשינוי בתפיסה הקיימת שפוגעת בנשים הדרוזיות.

סאמר עלי

תגובות

7. ירכאוי לפני 8 שנים
עדה רדומה
6. דרוזית מבינה לפני 8 שנים
שלום לכולם
5. דרוזי בדם לפני 8 שנים
פקה פקה
4. משפטן לפני 8 שנים
עתירה סתמית
3. עיספאוי לפני 8 שנים
החגגות
2. דרוזי לפני 8 שנים
אין זכות לדרישה הזו
1. עספאוי לפני 8 שנים
אתה אנטי ערכים

מומלצים