מפגש ראשי רשויות לאיסור הלבנת הון בעולם

כינוס בינ"ל למאבק בהלבנת הון ומימון טרור בהשתתפות ראשי הרשויות לאיסור הלבנת הון מרחבי העולם, שדנו בטרור העולמי הגובר והדרכים בהן יכולות רשויות לאיסור הלבנת הון בעולם לשתף פעולה ולתרום למאבק האפקטיבי במימון הטרור

08.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מפגש ראשי רשויות לאיסור הלבנת הון בעולם

 ראשי רשויות לאיסור הלבנת הון בעולם יפעלו להגברת שיתוף הפעולה במאבק במימון הטרור

במפגש, בו השתתפה ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ד"ר שלומית ווגמן רטנר, סיכמו ראשי הרשויות על הגברת שיתוף הפעולה בתחום, מתוך הכרה בכך שהטרור מהווה איום משמעותי לביטחון העולמי וליציבותן של המערכות הפיננסיות העולמיות.​

המפגש התקיים בחסות ארגון האגמונט, גוף בינלאומי המאגד את יחידות המודיעין הפיננסי של למעלה מ- 150 מדינות, והוצגו בו מקרי מימון טרור מרחבי העולם שאותרו הודות לשיתופי פעולה מוצלחים בין הגורמים העוסקים במאבק בטרור במדינות השונות.

כמו כן נדונו האתגרים הרבים עמם מתמודדות המדינות נוכח פעילות ארגוני טרור דוגמת דעא"ש, אל קעידה ותופעת לוחמי הטרור הזרים. במסגרת זו הציגה ישראל בפני המליאה את ניסיונה המצטבר בתחום המאבק במימון טרור, לרבות נתיבי מימון, טיפולוגיות, תובנות והמלצות לפעולה.

בסיכום הדיון, הוחלט כי על כל המדינות המשתתפות לספק לסקטור הפרטי טיפולוגיות ודגלים אדומים המצביעים על מימון טרור, כדי לשפר את יכולת הסקטור הפרטי לזהות פעילות פיננסית חריגה בתחום. עוד הוחלט, כי יש לחתור להגברת היקף שיתוף הפעולה והיקף העברת המידע ההדדית בין רשויות לאיסור הלבנת הון לבין גופי המודיעין המקומיים בנוגע למימון טרור.  כמו כן, תישקל הרחבת משטר הדיווחים במעברי הגבול ולגבי סקטורים נוספים.

ד"ר שלומית ווגמן-רטנר מסרה לאחר השתתפותה במפגש: "מדובר במהלך עולמי חשוב אשר מחזק את שיתופי הפעולה בין רשויות לאיסור הלבנת הון בעולם וממקד את תשומת לב המדינות בצורך לאתר ולנטר פעולות פיננסיות הקשורות לטרור המתבצעות במערכות הפיננסיות המדינתיות.

הניסיון העולמי מלמד, כי עד כה לרוב המדינות הייתה מודעות נמוכה לנושא מימון הטרור ולכלים הנדרשים לפעולה בתחום, לרבות שיתופי הפעולה עם גופי המודיעין. מודעותן של המדינות לנושא הולכת וגוברת ומספר רב של מדינות מעוניינות ללמוד מניסיונן של מדינות שהן בעלות ניסיון פרקטי בתחום, דוגמת ישראל, דבר המוביל ליצירת שיתופי פעולה ייחודיים חדשים בנושא".

תגובות

מומלצים