ועדת הפנים סיכלה את הרחבת הישוב בית אורן

ועדת הפנים והגנת הסביבה סיכלה היום בניית בתי מגורים בתוך הגן הלאומי הר הכרמל, כחלק מהרחבת הישוב בית אורן. ח"כ יעל גרמן לנציגי רשות הטבע והגנים, שתמכו בגריעת השטח מהגן הלאומי עבור בניה פרטית: "איך שתקתם?

10.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ועדת הפנים סיכלה את הרחבת הישוב בית אורן

מנהל התכנון ביקש לבטל הכרזה על 8 דונם מתוך הגן הלאומי, לטובת הבניה. נציגת המנהל יסמין טלמון הסבירה כי מדובר בחלק קטן מתוכנית להרחבת בית אורן ב-351 יחידות דיור, ו-14 יחידות דיור נוספות בשטח הגן הלאומי.

לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם, מדוע אי אפשר לוותר על אותן 14 יחדות דיור בעייתיות הפוגעות בשמורה, השיבה: "זה פוגע ברצף התכנוני. מעדיפים שיהיו מגרשים בשני צדי הכביש כדי לממש את היכולות של נשיאת הכביש". בחלק קטן מהשטח לגביו ביקשו היום את ביטול ההכרזה כגן לאומי, קיים היום בית עלמין פיראטי, שלא אושר בשום תוכנית. "תסדירו את בית העלמין, "אמר יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם, "אילו הייתם מבקשים לבנות שכונה של 2000 יחידות דיור, הייתי שוקל, אבל בשביל 14 מגרשים, רק בגלל שלמתכנן זה התאים בסיבוב, לא נאשר. נאשר רק את השטח שדרוש לתשתיות – בית עלמין, דרך היקפית ואזורי חיץ למניעת שריפות".

ליאורה חי, ממשרד האדריכלים ערן מבל, מתכננת הפרויקט: "כבר 3 שנים אנחנו בתהליכים לקדם את התוכנית".

יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם: "גם אם זה יעכב קצת, תעשו את השינוי ותשנו את יעוד הקרקע ממגורים לשטח ציבורי פתוח, שיהיה ירוק. נאשר את הגריעה, אבל לא למגורים. אני מניח שהישוב יעמוד בזה".

ח"כ יעל גרמן פנתה לנציגי רשות הטבע והגנים, שתמכו בגריעת השטח מהגן הלאומי עבור בניה פרטית: "איך שתקתם? מחר יבנו באפולוניה. אני בשוק. איך גורמי תכנון נותנים? זה היה טאבו. אתם נותנים ומנסים להעלים. ביקשתם ביטול ההכרזה עבור בית עלמין ושטחי חיץ מפני אש, ורק בסוף ציינתם גם מגורים. מתברר שמתוך 8 הדונם המדוברים, 6 הם למגורים. זה ניסיון הטעייה של הוועדה".

לאחר שהתקבלה ההחלטה אמרה ח"כ גרמן: "טוב שיש ועדות ויש כנסת".

תגובות

1. תושב לפני 8 שנים
כל הכבוד

מומלצים