כישלון ניהול המועצות הדרוזיות מדרדר חברה שלימה

איך במשך כל כך הרבה שנים הכפר הדרוזי הולך ומסתבך עוד ועוד בכל מה שנוגעים, למרות שהניהול נמצא בידיים של נבחרים מקומיים, התכנון לא מתקדם רק בחלקו המזערי, החובות תופחים, חסרון במשאבים ובדיור ומשכורות העובדים רק גדלו.

11.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כישלון ניהול המועצות הדרוזיות מדרדר חברה שלימה

במשך שנים כשהמדינה היתה בחיתוליה, הכפר הדרוזי היה עם אוכלוסייה קטנה יחסית שהסתדרה טוב ברכוש שנמצא בידיה מאדמות וכלכלה, משנות השבעים הכל התחיל להשתנות, התחילו להתפתח כלכלית ותיירותית ובעיקר להכניס כמה שיותר כסף לכפר.

בין השנים 1970 עד 1985 התרחש דבר מה בכפר הדרוזי שהבנקים ומוסדות הממשלה התחילו לסגור על התושבים מגישה למשכנתאות בגלל העדר תכנון והיתרי בניה.

ובזמן הזה הצעיר והצעירה הדרוזיים היו ללא השכלה אקדמית, מה שהקשה על הציבור להתקדם כלכלית וחברתית, שבאותו זמן כל העדות האחרות פרצו קריירה מצליחה והדרוזים נשארו מאחור בכל.

בשנת 1990 עם העלייה הרוסית, הדרוזים בישראל הפכו לצד בו הם הרגישו מופלים לרעה ע"י מוסדות המדינה ובינתיים נבחרי הציבור הדרוזים בכפרים ובכנסת לא ידעו להתמודד עם הבעיה בצורה רצינית ומשכו את ההתפחות והתכנון לתקציב מועדף מתוך משרד ראש הממשלה, עוד תוכנית חומש ועוד תוכנית, כשהכסף הגיע נבנו בו פרויקטים חלקיים שבפועל הבעיה לא נפתרה.

היום אחרי כל כך הרבה שנים, הכפר הדרוזי המשיך לבנות בצורה לא מבוקרת, למרות שיש ועדות תכנון המופקדות על הכפר, בינתיים קנסות ובעיות רבות כולל פתיחת תיקים פליליים של צעירים שרק רצו לבנות את ביתם, חקירות ובדיקות וועדות וכלום לא משתנה.

עיקר הבעיה בכפרים הדרוזים היא החמולה שבוחרת נציג לקדם את הישוב ובעצם הוא מתנהג עם כספי הציבור כעסק פרטי שלו, מתוך חולשה ואי הבנה בניהול ובעיקר הפחד שמלווה אותו בוחר ממשרדי הממשלה השונים.

בדאלית אל כרמל ישנם היום מעל 760 תביעות שמתנהלות בבתי המשפט נגד תושבים בגין בניה לא חוקית, בנוסף לאחוז לא מבוטל של ציבור שמוגדר כ"מקורבים" שנהנה מהכל כולל אי תשלום ארנונה, כי במועצות יש מי שעוזר להם תמיד למרות שלא חסר להם.

הצעיר והצעירה הדרוזים עוברים לשלב מהקשים ביותר שיביא את החברה שלנו בעוד 10 שנים למקום שאף אחד לא ציפה לו.

הבעיה העיקרית שמדינת ישראל לא אוכפת את החוק ומוצאת פתרונות נכונים וממשיכה להזרים כספים בצורה לא מבוקרת למועצות.

מישהו בדק למה ברשות מקומית אחת צריך לשלם לעובדים מעל שני מליון ו 800 ש"ח משכורות, למקום שלא מייצר שום דבר למען הציבור?

תגובות

10. עספאוי לפני 8 שנים
הכישלון שלנו
9. אחד מהשורה לפני 8 שנים
מדיניות מכוונת
8. תושב לפני 8 שנים
כלב אלשיח' שיח'
7. תושב לפני 8 שנים
כל מילה שכתבתם בסלע
6. אזרח מצוי לפני 8 שנים
כתבה קולעת ביותר
5. דלאויי חור לפני 8 שנים
כל מילה בסלע
4. אזרח תמיים לפני 8 שנים
שהציבור יבין טוב מאוד למה שקורה
3. عيون من الداخل تعالوا ننادي ا לפני 8 שנים
العائليه ثم العائليه ثم العائليه
2. מבין עניין לפני 8 שנים
כל הכבוד על הכתבה.
1. עספיא לפני 8 שנים
תרבות הבחירה

מומלצים