היום מפגינים נגד כביש 66

היום מתקיימת הפגנה בין השעות 14:30-16:00 כנגד מצב כביש הדמים 66, ההפגנה תתקיים בצומת הכניסה למושב מדרך עוז, אחת מנקודות הדמים בה נהרגו ונפצעו מאות בעשור האחרון, במהלך ההפגנה יישאו דברים פצועים וקרובי משפחה של הרוגים בכביש, צפויים פקקי תנועה בזמן ההפגנה.

14.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
היום מפגינים נגד כביש 66

ההפגנה באה על רקע הדיונים המתמשכים במשרד התחבורה על הכנסת הכביש לתוכנית החומש הקרובה אשר תוחלט תוך שבועות ספורים.

בזמן שבכביש 672 תאונות דרכים מתרחשות בכל יום בכביש שהוגדר כביש דמים, הדבר לא מעורר את האחראים בכפרים לפעול, בזמן שבמ.א.מגידו יוצאים להפגנה לשדרוג כביש66, יום ראשון הפגנה גדולה, לפרטים.

תוך שבוע, תאונת דרכים שלישית בכביש הדמים 66, שוב פצועים בכביש 66 שגבה מעל 40 הרוגים בשנים האחרונות, מעל 1,000 פצועים ומאות תאונות דרכים שנגרמות עקב מצבו של הכביש.

כביש 66, 17 ק"מ בין צומת מגידו לצומת התשבי, נסלל לפני קום המדינה ומאז גבה מאות קורבנות בנפש. רובו של הכביש ללא שוליים, עם שדה ראיה מוגבל, כניסות ויציאות מישובים רבים וכמעט ללא יכולת עקיפה.

הכביש מהווה סכנת חיים לנוסעים בו, כל סטייה קלה מהנתיב  או הסחת דעת מובילה לתאונה קשה, ניסיונות נהגים להשתלב בכביש , לרבות רכבי הסעות לתלמידים ומשאיות היוצאים מהישובים לאורך הכביש, מובילים לכאוס תחבורתי שאינו סלחני לנהגים.

במשך השנים, במקום לסלול את הכביש מחדש, הוסיפו טלאיי בטיחות לכביש שאמורים היו להביא להפחתה במספר התאונות, אולם, פתרונות אלו הביאו את הכביש למצב קשה יותר כאשר גדרות בטיחות ואמצעים אחרים הגבילו את שדה הראיה של הנהגים המשתלבים בתנועה, אמצעי בטיחות אלו הובילו לתאונה שהתרחשה אך שבוע שעבר.

חולבסקי: "בלי שדרוג דחוף של הכביש יהרגו לשווא עוד עשרות בשנים הקרובות"

כביש 66

בימים האחרונים התרחשו שתי תאונות דרכים בכביש 66. שבוע לפני תאונה נוספת, כמעט באותו מקום, תאונות אלו ממשיכות לגבות מהנוסעים בכביש 66 מחיר גבוה, הפעם זה נגמר בפצועים בדרגות שונות של פציעה ולא שוב בקורבנות בנפש.

כביש 66 נחשב אחד מהמסוכנים בישראל, כמעט ואין שבוע שלא מתרחשות בו תאונות דרכים בחומרות שונות. בעשור האחרון, הכביש היה מיועד לשדרוג לשני נתיבים לכל כיוון אך בכל פעם נדחה פיתוחו בתירוצים שונים.

מועצה אזורית מגידו, לצד מטה מאבק של תושבי האזור, מנהלת מאבק ציבורי רחב היקף לקראת הכנסת הכביש לתוכנית החומש של משרד התחבורה אשר תושלם בחודשים הקרובים.

לדברי איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "זהו מחדל מתמשך שאסור להמשיך ולהשלים עם קיומו, הכביש מסוכן לציבור הנוסעים בו, פוגע בחיים התקינים של יישובי האזור ומסכל את תוכניות הפיתוח של המועצה והישובים צמיחה דמוגרפית, התיירות והכלכלה, אנו לא נשלים עם עוד דחייה בשדרוג הכביש והפיכתו לבטוח לציבור הנוסעים. ניאבק עד הכללתו בתוכנית החומש הקרובה, אי הכללתו בתוכנית תביא למותם של עשרות ולמאות פצועים נוספים שמרביתם יהיו מעורבים בתאונות עקב מצבו הלקוי של הכביש".

יש לציין שכביש 672 מחיפה, חוצה את הכפרים הדרוזים בכרמל עד לקיבוץ גלעד, מוגדר ככביש דמים, בכביש הזה בכל יום מתרחשות תאונות רבות, חלקן קשים ביותר, הדבר הנ"ל לא מוציא את האחראים לשום מאבק נגד אחזקת הכביש הזה, למרות הסכנות ופציעתם של אזרחים רבים גם שהם לא הגורם לתאונה.

תגובות

מומלצים