השתלת שיניים ביום אחד חסרונות מול יתרונות

אם חסרה לכם שן, או שצריך לעקור לכם שן, אתם כבר יודעים שזה לא סוף העולם ולא צריך להיכנס לדיכאון. זה לא סוד שהליך של השתלה דנטלית הוא אחת האפשרויות שעומדות לרשותכם כדי להחליף את השן החסרה ולשוב ולמלא את הפה בשיניים.

14.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השתלת שיניים ביום אחד חסרונות מול יתרונות

מה זה בכלל שתל דנטלי?

שתל דנטלי הוא בעצם תחליף לשורש השן. לא תחליף של השן כולה, רק של השורש, החלק שמוסתר מתחת לחניכיים. אפשר להגיד שהשן היא קצת כמו קצה הקרחון, ואתם רואים רק חלק קטן ממנו, אבל יש עוד הרבה דברים מתחתיו.

אורכו של שורש שן טיפוסי מתחת לחניכיים הוא בין סנטימטר אחד לשניים. לאנשים השונים יש מגוון גדול של שיניים, אבל זה בדרך כלל הסטנדרט באשר לשורשי השיניים.

באופן כללי, שתל דנטלי לא צריך להיות באורך של השורש הטבעי והוא קצת יותר עבה מהשורש הטבעי של השן. מה שחשוב כאן זה לא עד כמה השורש יהיה ארוך, אלא מה יהיה גודלו של שטח הפנים של השורש המלאכותי.

שתל דנטלי יכול להיות בעל שטח פנים גדול יותר משורש השן, בגלל שהוא עבה יותר ומחורץ, עם חוט ספירלי שכרוך סביבו. בנוסף, בדרך כלל גם מלטשים את השורש, מה שמגדיל עוד יותר את שטח הפנים, במיוחד ברמה המיקרוסקופית.

רק לאחר שהשתלת השתל מחלימה והשתל מתאחה עם העצם, חושפים אותו, ועליו מתקינים את הכתר שהוא בעצם השן המלאכותית.
כיוון שמדובר בהליך פולשני, תהליך ההשתלה הדנטלית נמשך זמן רב ומצריך פרק זמן של כמה חודשים שמאפשר שלבי החלמה לאחר עקירת השן, ניתוח ההשתלה ויישום כתר השן.

השתלה דנטלית ביום אחד, יתרונות

שיטת טיפול של השתלת שיניים ביום אחד היא שיטה חדשה יחסית שבה ביום טיפול אחד במרפאה הרופא מבצע את כל השלבים הנדרשים – מעקירת השן או השיניים ועד להתקנת כתר השן החדש. מבלי שיהיה צורך להמתין כמה חודשים בין השלבים השונים. היתרונות של השתלה זו:

- ההשתלה הדנטלית ביום אחד, זולה יותר מאשר ההשתלה הדנטלית הסטנדרטית.
- השתלים הדנטליים שמותקנים בטיפול אחד הם לא פחות עמידים ויציבים מהטיפול המסורתי.
- השתלה דנטלית ביום אחד מספקת למטופל שיניים חלופיות כך שהוא לא צריך להתהלך נבוך בגלל חסרון שיניים בפיו.

השתלה

השתלה דנטלית ביום אחד, חסרונות

לא כל מטופל הוא מועמד שמתאים להשתלה דנטלית ביום אחד. ולכן, חשוב לבדוק היטב את המצב הספציפי שלכם כמטופלים כדי לא להתחיל טיפול שלא מתאים לכם, ואף עלול להזיק. יש כמה מהפרמטרים שאתם צריכים לבדוק כדי להבטיח שאתם מועמדים טובים להשתלה דנטלית ביום אחד, וביניהם:

- מהי איכות העצם בפה שלכם? איכות עצם דלה מצריכה השתלה קונבנציונלית שתכלול גם הליך של השתלת עצם. בנוסף, מצב של אובדן עצם יכול להצריך שימוש בשתל ארוך מהרגיל.
- האם אתם חשופים לגורמי סיכון כמו עישון?
- האם תזדקקו לתהליך טיפולי כירורגי ושיקומי משולב?

לקריאה בנושא : השתלות שיניים- שיטות וסיכונים קיימים לפני הצבת שתל

צילום: באדיבות אתר pixabay

תגובות

מומלצים