הלך לעולמו הסופר עיתונאי ומחזאי סלמאן נאטור

הסופר המוערך שהיה מחובר לחוגי הסופרים בארץ ובעולם, סלמאן נאטור הלך לעולמו, סלמאן כתב עשרות ספרים שעסקו בזיכרון, מרחב וזמן, יהי זכרו ברוך.

15.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הלך לעולמו הסופר עיתונאי ומחזאי סלמאן נאטור

סלמאן נאטור, נולד בדלית אל כרמל בשנת 1949, היה סופר מוערך, פרסם כעשרים ושמונה ספרים, שכוללים סיפורת, סיפורים קצרים, רומן וביקורת. 

סלמאן סיים תואר ראשון בפילוסופיה באוניברסיטת חיפה בשנת 1976. שימש כעורך התרבות של עיתון "אל אתיחאד" ועורך הירחון "אל-ג'דיד".

בשנת 1982 היה מזכיר ועד הסולידאריות עם תושבי רמת הגולן הסורים, בני העדה הדרוזית, בעת שביתתם הגדולה נגד סיפוח הגולן לישראל ועקב כך הוטל עליו מעצר בית לשישה חודשים.

בשנת 1986 ממייסדי ועד היוצרים הישראלים והפלסטינים נגד הכיבוש. חבר הנהלה בעמותות רבות ביניהן: מדרשת "אדם", "איגוד כללי של סופרים בישראל", העמותה לפיתוח המוזיקה הערבית, יו"ר ארגון "אעלאם" לתקשורת ערבית, ובארגון "עדאלה". כתב את הפרק על התרבות הערבית במסמכי החזון של האוכלוסייה הערבית בישראל.

היה מנהל מכון אמיל תומא לעיונים פלסטיניים וישראליים בחיפה, וערך את כתב העת "סוגיות ישראליות", היוצא לאור ברמאללה. נאטור פרסם כעשרים ושמונה ספרים, שכוללים סיפורת, סיפורים קצרים, רומן וביקורת תרבות וחברה.

סלמאן כתב עשרות ספרים בשפה הערבית וספר אחד בעברית "הולכים על הרוח", תרגם וערך מעברית ספרים רבים.

מערכת האתר משתתפת בצער המשפחה, שלא תדעו עוד צער.

 

סלמאן נאטור

 

תגובות

7. عزام- عسفيا לפני 8 שנים
لقد ذهب آخر المناضلين
6. דאהש נסראלדין לפני 8 שנים
איש יקר היה
5. عادل حسيسي לפני 8 שנים
داليه الكرمل
4. آل حديد לפני 8 שנים
تعازينا الحاره
3. عبير לפני 8 שנים
الله يرحمه
2. דליה לפני 8 שנים
יהי זכרו ברוך
1. حسن فرو לפני 8 שנים
كنت عظيما وما زلت

מומלצים