ריתוך אלומיניום כל מה שצריך לדעת

מבט אחד בפריטים הנמצאים לפניכם בבית או בעבודה יגלה כי אתם מוקפים במוצרים המיוצרים מאלומיניום, ביניהם דלתות, מסגרות של חלונות, תריסים, פרזול, מוצרי אלקטרוניקה, מכשירי חשמל, אופניים ועוד.

17.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ריתוך אלומיניום כל מה שצריך לדעת

אלומיניום, הידוע בשמו העברי חמרן, הוא חומר גלם נפוץ ממשפחת המתכות, ובגלל יתרונותיו הרבים נעשה בו שימוש נרחב בכל ענפי התעשייה והבנייה. לכן, כאשר אתם זקוקים לשירות תיקונים של מוצרים מאלומיניום עליכם לפנות לחברה מקצועית המתמחה בריתוך ומציעה שירות בביתכם או בבית המלאכה של העסק.

ריתוך באמצעות גז ארגון

תיקון מוצרים מאלומיניום באמצעות ריתוך מחייב ציוד מקצועי, ניסיון עשיר וידע רב בתחום. כדי לרתך אלומיניום יש להיעזר ברתכת מתאימה בלבד על מנת לבצע ריתוך מדויק, ללא פגיעה במוצר עצמו. כדי לרתך אלומיניום נהוג להשתמש ברתכת עם גז ארגון, חשוב להדגיש כי ריתוך מהווה פתרון איכותי ועמיד יותר בהשוואה להלחמה, אך בהתאם לצורך יחליט איש המקצוע על השיטה הנכונה לתיקון המוצר ולחיבור מתכות מסוג אלומיניום.

ריתוך ארגון הידוע בעגה המקצועית כריתוך טיג (TIG) מתבצע בעזרת אלקטרודת טונגסטן אשר יוצרת קשת חשמלית, כאשר גז ארגון מיונן מגן על הקשת החשמלית. הרתך מזין לרוב את חומרי המילוי מהצד, באופן ידני ומבוקר, כאשר הגז מגן מפני חמצון, ולכן חומרי המילוי בנקודת הריתוך אינו מצופה. עם זאת, ניתן לרתך אלומיניום גם באמצעות ריתוך מיג 2CO, הרתך יקבע את שיטת הריתוך המתאימה ביותר. 

כאמור, כדי לרתך אלומיניום נהוג להעדיף ריתוך בגז ארגון, הריתוך מתבצע באמצעות זרם חשמלי כאשר הזרמת הגז נועדה ליצור שכבת מגן על פני האלומיניום כדי להבטיח מראה חלק, ולעמידות גבוהה במיוחד לאורך זמן, ללא התפתחות קורוזיה במקום.

מיומנות גבוהה

למעשה, כל אחד יכול לרכוש רתכת באחת החנויות או הרשתות לכלי עבודה, אך כדי להשיג תוצאות ריתוך מדויקות ברמת גימור גבוהה, אין מנוס אלא לפנות לבית מלאכה מקצועי. את מיומנות הריתוך רוכשים לאורך זמן, אך גם הציוד המקצועי שיש בבית המלאכה עושה את ההבדל בין ריתוך פשוט לבין ריתוך נקי, אחיד ועמיד.
ראוי לצין כי אחת הבעיות בריתוך שאינו מקצועי היא הופעת בועיות וסדקים על האלומיניום, היווצרות חורים על פני השכבה החיצונית או במקומות הריתוך, ולעתים בגלל חוסר מיומנות או עבודה מהירה ולא זהירה עלולה השלאקה (סיגי ריתוך) להילכד בשכבת המילוי, לכן יש לנקות את האזור באמצעות פטיש ייעודי.

באמצעות ריתוך אלומיניום מקצועי מובטח לכם חיבור איכותי בין המתכות השונות, כך שלא ייווצר שבר בנקודת הריתוך או באזור הסמוך לה. כאשר מרתכים אלומיניום יש לבחור בחום הנכון ולבצע חיבור מהיר אך מדויק בין המתכות כדי ליצור שכבת מילוי אחידה וחזקה. טכניקת הריתוך מחייבת ידיים יציבות, עבודה מדויקת, הבנה בחומרי גלם וחיבור מתכות, תנועות ריתוך נכונות ורק כך זוכים לריתוך יפה וחזק ללא סיגים ופגמים.

אלומניום

תגובות

מומלצים