מור השראה מעולה ללקויי למידה

הורים וילדים חשוב לכם ללמוד את דרכה של מור סדן שלא עצרה ולא האמינה שיש דבר כזה בלתי אפשרי, סיפור מיוחד של מור שלוקחת אותנו אחורה ללמוד איך להתמודד עם ליקוי למידה ולא משנה מהיכן מגיעים.

21.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מור השראה מעולה ללקויי למידה

לכל אדם יש את האופי שהוא נולד איתו, לפעמים הוא מטופל בצורה מקצועית ברגע הנכון ולפעמים הדברים הולכים עד שמתעוררים ואז מבינים שיש בעיה שצריך לשים עליה את הדגש.

מור סדן חונכת מורה ומשלימה תואר שני, משתפת אותנו כדוגמה אישית, במה שקרה איתה ושברגע שהבינה שיש לה בעיית למידה אז לא יכלה לחזור אחורה, בין ההתמודדות של מור להגעה להצלחות, מי תמך ומה המסר להורים ולמשפחות מאחורי דבריה של מור.

מור סדן: "יש כל מני דברים שעזרו לי לקחת את הכלים כדי להתגבר שלא יוכלו לעצור אותי, בגיל צעיר לא אובחנתי, היה לי מאוחר להבין שאני מוגדרת לקויית למידה".

"ההורים שלי תמיד דחפו אותי ללמוד ולא ויתרו, תמיד ניסו להסביר לי שאם רוצים משהו בחיים אז צריך להתאמץ".

"בכיתה ג הבנתי שזה לא בא לי בקלות, למרות זאת, זה לא אומר שאני צריכה להישבר, קיבלתי המון עידוד מההורים".

מור: "יש צורך של כל ילד שיתרגשו ויתפעלו ממנו, ברגע שאתה לקוי למידה, יש הרבה מקרים שבהם אתה לא מקבל את ההתפעלות הזו, כשיש שיעורים שהם מורכבים ואתה מקבל ציונים לא כל כך טובים ואתה מקבל תגובות לא משבחות מהסביבה, מהמורים ומההורים בעיקר, כאשר אתה היית בשיעור והיית אמור להיות תלמיד טוב, זה מתסכל אתה מנסה ועושה מה שצריך, מתאמץ ולא מקבל את ה"כל כבוד" שכל ילד צריך, זה דבר קשה נורא לילד".

"ביסודי לא ידעתי שיש לי קושי לימודי, רק בתיכון שמתי לב לזה, כשהייתי בתיכון לא חשבתי אפילו שיש סיכוי בעולם שאני אלמד לתואר ראשון באוניברסיטה, חשבתי לי אז אם אני אלמד משהו בחיים אז זה יהיה אומנות, עיצוב, או משהו שאני לא אשב בכיתה, היום אחרי שהצלחתי בגדול ההורים שלי מרגישים בעננים".

"ילד תמיד אחרי שיש הרבה כישלונות, מראה שלא איכפת לו, אבל תמיד בעצם איכפת לו, היום אני מרגישה שהילדים בכתה המקדמת מקבלים את העזרה שאני הייתי צריכה וזה דבר שמשמח אותי מאוד". 

מור: "להורים מאוד חשוב לעשות את האיזון בין לדחוף קדימה וללחוץ כשצריך, להגיד לילד שיש לך קושי אבל צריך לחפש את הדרך להצליח ובכדי להצליח צריך להאמין שיכולים, ברגע שהורים מאמינים שהילד יכול ומצליחים לגרום לילד להבין את זה אז השמים הם הגבול".

"לא להתעלם מהקושי ולתת אהבה ותמיכה רגשית, למצוא בילד נקודות חוזק ולהדגיש אותה, כך יכולים לגרום לילד להבין ולהרגיש שהוא יכול, זה דבר שיכול לעשות את ההבדל".

"אני רוצה להגיע למצב לעזור לאחרים ומצליחה לגרום להם להאמין בעצמם ולראות את הטוב שבהם, שילד לקוי למידה יכול להצליח ולא להתייאש".

"בשירות הצבאי הייתי חיילת ועבדתי עם הנוער, המפקדת דחפה אותי קדימה והתלהבה ממני, זה דחף אותי קדימה והלכתי והייתי מפקדת אחר כך, זו פעם ראשונה שמישהו שזה לא ההורים שלי מתלהב ממני ותומך בי, תמיכה כזו יכולה להביא אדם לקוי למידה להצלחה רבה".

מור סדן

תגובות

מומלצים