תחילת התרגיל המשותף של צה"ל וצבא ארצות הברית

דובר צה"ל מוסר כי היום (א'), י"ב באדר א' התשע"ו, 21 בפברואר 2016, החל התרגיל המשותף של צה"ל והפיקוד האירופי של צבא ארצות-הברית "Juniper Cobra 16" שמטרתו שיפור שיתוף הפעולה והתיאום בין שני הצבאות וכן שיפור כשירותם להגנה מפני טילים בליסטיים.

21.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

התרגיל מתרחש בישראל במתכונת דו-שנתית החל משנת 2001 ומתקיים זו הפעם השמינית.

במסגרת התרגיל אשר תוכנן החל משנת 2014, ייקחו חלק למעלה מ-1,700 חיילי צבא ארצות-הברית שיתרגלו יחד עם כוחות צה"ל תרחישים אפשריים בסימולציות ממוחשבות.

במהלך התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון ברחבי הארץ.

תרגיל זה מהווה הזדמנות לשני הצבאות ללמידה הדדית ותרגול משותף. התרגיל הינו צעד נוסף ביחסים האסטרטגיים בין מדינת ישראל וארצות-הברית ויתרום רבות ליציבות האזור.

מדבריו של מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף צביקה חיימוביץ': "התרגיל הוא אבן דרך מרכזית בקשר האסטרטגי בין המדינות, ברית ביטחונית שאין כמוה בין מדינות בעולם. שיתוף פעולה זה מבטא מחויבות להגנה על חייהם של האזרחים וכן הערכה עמוקה לצה"ל, לחיל האוויר ולמערך ההגנה האווירית".

מדבריו של ראש חטיבת תורה והדרכה של צבא ארצות-הברית, גנרל מרק לובן: "התמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה היוותה חלק אינטגראלי ממדיניותה של ארצות-הברית באזור מזה עשרות שנים. התרגיל היווה וימשיך להוות תמיכה במדיניות זו. מדובר בתרגיל הראשי של ארצות-הברית באזור והוא נמצא בראש סדר העדיפויות של EUCOM בשנת 2016".

תגובות

מומלצים