ועדת הכלכלה אישרה הרשות השנייה תוכל לאשר לתחנות הרדיו האזורי לפצל שידורים

22.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ נאוה בוקר וחברי כנסת נוספים לתקן את חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, על מנת לאפשר פיצול שידורים של בעל זיכיון לשידורי רדיו.

לפי ההצעה שאושרה, מועצת הרשות השנייה תוכל לאשר לבעל זיכיון ברדיו האזורי לשדר תכנים שונים בתנאי ששר התקשורת הקצה לו תדרים לשם כך, בחלק משעות היום, בהתאם לכללים שתקבע.

המועצה תהייה רשאית לאשר פיצול אם מצאה שיש צורך בתוכן נוסף, וזאת לאחר שתמפה את הצרכים המיוחדים של אוכלוסיות שונות ברחבי הארץ. ככל שיינתן אישור כזה השידורים יהיו בהתאם לכללים שתקבע המועצה, שייכנסו לתוקף תוך כשנה מיום פרסום החוק. עוד נקבע כי אישור לפיצול שידורים יינתן רק לאחר ששר התקשורת יאפשר הקצאת תדרים נוספת לבעל הזיכיון.

כמו כן נקבע כי הפיצול יתאפשר לתוכן שידורים נוסף אחד בלבד. עוד נקבעו הוראות מעבר שיחולו על בעלי זיכיון שכבר קיבלו מהמועצה אישור לפיצול שידורים – אותם בעלי זיכיון יוכלו להמשיך את השידורים המפוצלים עד לקבלת אישור מעודכן מהמועצה בהתאם לכללים החדשים שנקבעו כאמור.

נציג המשמר החברתי, חובב ינאי, טען כי נוסח ההצעה לא שונה מהצעת החוק הפרטית של ח"כ נאוה בוקר, כאשר בג"ץ שלח את המחוקקים להסדיר את הנושא והצעת החוק מכשירה בדיעבד את הבעיות שהתגלו.הוא הוסיף כי צריך לשקול לקיים מכרזים חדשים כדי לאפשר לגורמים חדשים להיכנס לתחום, במקום לאפשר פיצולים.

היו"ר כבל התייחס לדברים ואמר כי במסגרת הכנת הצעת החוק לקריאה ראשונה בוועדה היא עברה שינוי משמעותי, והעובדה היא שכל ההתנגדויות לה הוסרו."זאת לא הצעת חוק מושלמת, אבל כל הגורמים נרתמו להביא את ההצעה הנכונה והטובה ביותר האפשרית", אמר. היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, הוסיפה כי לא מדובר בהכשרה בדיעבד, אלא במתן סמכות לרשות השנייה להסדיר את הנושא בהתאם לשיקול דעתה. באשר למכרזים אמרה עו"ד נויפלד כי הרשות השנייה היא המוסמכת להחליט בעניין, והצעת החוק לא מונעת זאת ממנה אלא נותנת לה סמכות לעשות מה שכבר עשתה בעבר.

תגובות

מומלצים