משתפים פעולה לקידום החקלאות ולהורדת יוקר המחיה בישראל

בעקבות כוונת משרד החקלאות לקדם רפורמה בענף הכוללת הורדת מכסים ומעבר לתמיכה ישירה בחקלאים, נפגשו שר החקלאות ומנכ"ל משרדו עם ראשי התאחדות חקלאי ישראל, וסיכמו על שיתוף פעולה בין הצדדים.

23.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

שר החקלאות ח"כ אורי אריאל: "אני שמח על שיתוף הפעולה בין משרד החקלאות לחקלאים, כי אין תחליף לדו שיח ישיר וזו הדרך הנכונה להוביל רפורמות".

בפגישה שהתקיימה בין שר החקלאות ח"כ אורי אריאל, מנכ"ל המשרד, שלמה בן אליהו לבין ראשי התאחדות חקלאי ישראל מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן דיברו הצדדים, בין השאר, על המו"מ המתקיים לתכנית אסטרטגית לחקלאות במדינה, על הכוונה לעשות ייבוא לקראת חג הפסח ועל ביטול המכסים.

במהלך הפגישה הודיעו שר החקלאות, מנכ"ל המשרד וראשי התאחדות חקלאי ישראל כי הם משתפים פעולה לקידום החקלאות ולהורדת יוקר המחיה בישראל, וכי הם מתנגדים לצעדים חד צדדיים.

הצדדים סיכמו כי הם חוזרים לנהל מו"מ אינטנסיבי לתכנית אסטרטגית לחקלאות שיסתיים בתוך תשעים יום. בימים הקרובים התאחדות חקלאי ישראל תציג בפני משרד החקלאות ומשרד האוצר את התכנית האסטרטגית שהכינו.

בנוסף הסכימו הצדדים כי בנוגע לייבוא לחג הפסח, יעשו כל הצעדים הנדרשים שמחד לא יהיה מחסור בחגים של מוצרי חלב, בשר, פירות וירקות ומאידך שהיבוא יהיה מידתי בהתאם לתנאי השוק כלפי החקלאים ותוך כדי פיצוי לחקלאים. כל שאר הנושאים חוזרים לשולחן המו"מ המשותף של משרד החקלאות, משרד האוצר והתאחדות חקלאי ישראל לקידום התכנית האסטרטגית לחקלאות.

שר החקלאות ח"כ אורי אריאל: "כולם מבינים שהמצב הנוכחי בעייתי ושיש צורך מצד אחד להוריד את יוקר המחיה בישראל ומצד שני לשמור על החקלאים. אני שמח על שיתוף הפעולה בין משרד החקלאות לחקלאים, כי אין תחליף לדו שיח ישיר וזו הדרך הנכונה להוביל רפורמות".

תגובות

מומלצים