בימ"ש השלום בנתניה הורה לסגור את גן האירועים הטירה בגעש

23.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בימ"ש השלום בנתניה הורה לסגור את גן האירועים הטירה בגעש

 "בימ"ש השלום בנתניה הורה לסגור את גן האירועים "הטירה בגעש

בימ"ש השלום בנתניה כב' השופט אריאל ברגנר דחה את בקשת חברת "הטירה בגעש בע"מ" לדחות את מועד ביצוע צו הפסקת השימוש וצו סגירת גן האירועים שניתנו לגן האירועים "הטירה" בגעש. בכך למעשה הורה ביהמ"ש לסגור את גן האירועים.

חברת "הטירה בגעש בע"מ" הורשעה בביהמ"ש בשני כתבי אישום- האחד, ניהול עסק ללא רישיון והשני, שימוש חורג ללא היתר למטרת גן אירועים. מאז הגשת כתבי האישום, טרם אושרה תכנית המאפשרת שימוש במקרקעין למטרת גן אירועים וטרם ניתן היתר בנייה. כלומר, ייעוד המקרקעין הינו חקלאי.

במסגרת גזר הדין מיום 9.3.10, הורה ביהמ"ש על איסור השימוש ועל סגירת המקום לאחר תקופה של 15 חודשים.

החברה עתרה לביהמ"ש למתן ארכות מעת לעת לביצוע הצווים וביהמ"ש החליט לדחות את ביצוע הצווים מספר פעמים. בהמשך, החברה ביקשה לדחות את ביצוע הצווים פעם נוספת ולאפשר את המשך הפעלת גן האירועים לתקופה של 18 חודשים נוספים לפחות. ב- 18.11.15 ביהמ"ש דחה את בקשתה. על החלטה זו הגישה החברה בקשה לעיון חוזר.

ביהמ"ש קבע כי: "אין חולק כי עד לעצם היום הזה התכנית טרם הופקדה וכי מדובר בקרקע אשר ייעודה חקלאי. על המבקשת הנטל להוכיח כי אכן השגת היתר הוא "בהישג יד מיידי". אחרי שהפכתי והפכתי בבקשה, בטיעוני המבקשת ובכל המסמכים שצורפו לרבות החלטות הועדות השונות, לא שוכנעתי כי אכן ההיתר הינו בהישג יד מיידי."

"צודקת המשיבה כאשר ציטטה את דברי כב' השופט רובינשטיין בע"פ 6720/06 דהרי נ' מדינת ישראל.... כי יש לומר "עד כאן" וכי חסד עצום נעשה עם המבקשת במתן הארכות הרבות שבסופו של יום, לא קידמו את ההליכים למתן היתר אף לא בהישג יד מיידי!!"

התיק נוהל על ידי עו"ד גדי טל, תובע הועדה המקומית לתכנון ולבניה חוף השרון בליווי המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה.

תגובות

מומלצים