במפרץ עכו מרעילים דגים בחומרים מסוכנים כמו כספית וארסן

חברת הכנסת יעל כהן פארן מהמחנה הציוני הגישה שאילתא דחופה לשר החקלאות ולשר להגנת הסביבה בתגובה לתחקיר שפורסם בתוכנית עושות חשבון, בו נחשף שמפעלים מזהמים במפרץ עכו מרעילים דגים בחומרים מסוכנים כמו כספית וארסן, ואלו מגיעים בסופו של דבר לציבור הרחב במוצרים שונים.

29.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
במפרץ עכו מרעילים דגים בחומרים מסוכנים כמו כספית וארסן

חברת הכנסת יעל כהן פארן אמרה "אין הבדל בין הזיהום במפרץ חיפה לבין הזיהום במפרץ עכו, אותם מפעלים שרואים את החור שבגרוש יותר מאשר את בריאות הציבור. אנחנו נושמים אוויר מזוהם, שוחים בים מזוהם, ועכשיו גם צורכים אוכל מזוהם. מתי הממשלה תתעורר ותחל לטפל במפעלים המזהמים ביד קשה? המחיר הבריאותי, גם כשהוא מתורגם למונחים כלכליים, הרבה יותר משמעותי מאשר עלות השדרוג וההחלפה של המפעלים".

חברת הכנסת המשיכה ואמרה "תעשיות אלקטרוכימיות היה המפעל המזהם ביותר בכספית ובחומרים מסרטנים פי אלפי מונים מהתקן. למרות שהיה ידוע למשרד להגנת הסביבה על הפעילות המזהמת לא פעל המשרד נגד המפעל. רק ב-2003 הושבת המפעל בגלל פיצוץ במתקן הייצור. לאחר הפיצוץ ננטש המפעל, אך הקרקע נותרה מזוהמת וללא טיפול. מדובר ברמות זיהום שבהן כספית שנקברה פעפעה אל פני הקרקע באופן בולט וגלוי לעין בלתי מזוינת.

ב-2011 רכשה קבוצת דלק את הקרקע מתוך כוונה להקים במתחם מתקן לטיפול בגז הטבעי, תוך שהיא מתחייבת לנקות את הקרקע. הקמת המתקן לא אושרה והקרקע לא נוקתה. לפני כשנה מצא המשרד להגנת הסביבה שהקרקע הנטושה והמזוהמת ממשיכה לזהם את הים."

יעל כהן פארן

תגובות

מומלצים