הצצה על הנעשה מאחורי חומות בית המעצר קישון

הצצה נדירה של סטודנטים למשפטים מכרמל לבית המעצר קישון: "בית מעצר כלל לא דומה למה שרואים בסרטים או בסדרות טלוויזיה, בהם מעדנים את זה מאוד, גיליתי שבבית המעצר נעשים מאמצים רבים לשמור על זכויות האדם".

29.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הצצה על הנעשה מאחורי חומות בית המעצר קישון

סטודנטים למשפטים מהמרכז האקדמי כרמל זכו במסגרת "הקליניקה המשפטית לייצוג חשודים ונאשמים" בהנחיית הדיקנית ד"ר אורנה אליגון דר, להצצה נדירה על הנעשה מאחורי חומות בית המעצר קישון, במהלך סיור שערכו במקום.

"זה היה סיור פוקח עיניים ומרתק הן כאדם וכאזרחית שומרת חוק ובעיקר כסטודנטית למשפטים המתעתדת להיות סנגורית פלילית" ציינה אושרת קירמה, הלומדת משפטים זו השנה השלישית. "בית מעצר כלל לא דומה למה שרואים בסרטים או בסדרות טלויזיה, בהם מעדנים את זה מאוד. לשמחתי גיליתי, שבבית מעצר קישון עושים מאמצים רבים לשמור על זכויות האסירים והעצורים השוהים במקום, למרות הקשיים הכרוכים בכך, שמירה על פרטיות תוך אפשרות צפייה במתרחש בתא, ושימת דגש על כבוד האדם בתוך כותלי בית המעצר. עם זאת, ההמחשה שקבלתי שאדם צריך לבלות אפילו יום מימיו מאחורי סורגים אלו, ללא החופש שאנו לוקחים כמובן מאליו, זעזעה אותי מאוד".

הסטודנטית אושרת הוסיפה כי סיורים כאלה מבורכים מאוד, שכן הם נותנים לסטודנטים למשפטים את היכולת לראות את הפרקטיקה שמאחורי כתבי החוק והפסיקה אותם מלמדים בשיעורים.

"לדעתי הסיור תרם רבות להבנה שלנו הסטודנטים את המערכת מבפנים ואת החשיבות הרבה מאוד לשחרור עצורים ממעצר עד תם הליכים כאשר זה מתאפשר, ומציאת חלופת מעצר ככל שניתן. המסקנה החשובה ביותר שלי היתה, שלכל נאשם, מגיעה שמירה על זכויותיו שכן אדם הוא אדם באשר הוא אדם. וזה בעיני מגשים את הסיבה שלשמה הלכתי ללמוד משפטים.

גם הסטודנט  תייסיר בדראן הלומד משפטים במרכז האקדמי כרמל סיים את הסיור עם רושם מיוחד: "הביקור היווה עבורי חוויה מיוחדת ובלתי  נשכחת. זו הפעם הראשונה שאני מבקר בבית מעצר עם חומות גבוהות, גדרות תיל ועצורים מאחורי סורג ובריח. הביקור הותיר בי רגשות מעורבים. מחד גיסא העצור הפקיד את חירותו בידי שלטון החוק ונשאר חסר כל, ומאידך גיסא צוות בית המעצר שם לנגד עיניו מטרה עליונה לשמור על חייו ועל כבודו של העצור".

"ההתרשמות שלי  מהביקור ומהדברים ששמעתי מהצוות בבית המעצר היא שמנסים לשמור על זכויות העצור במידת האפשר.

אין ספק שהביקור הרחיב בצורה משמעותית את אופקי בכל הקשור לעניין בתי מעצר בארץ, והאינפורמציה החדשה תפסה אצלי את מקומם של הדעות הקדומות שהיו שתולות בי עד עתה ואשר ניזונו מהתקשורת , משמועות ומסרטים. כעורכי דין לעתיד חשוב לנו ואפילו חובה שתהיה לנו אינדיקציה נכונה לתנאי העצורים  בבית המעצר.

הביקור גרם לנו להכיר מקרוב והעביר אותנו מהדמיון למציאות

בסיום הסיור ותוך כדי יציאה מבית המעצר ולאחר שאווירת הדיכאון השתלטה עלינו מפקד בית המעצר אמר: סטודנטים יקרים :"תעריכו מה שיש לכם - החופש הוא נכס יקר. שמרו עליו"

נשיא המרכז האקדמי כרמל פרופ' נחום ביגר ציין כי סגל ההוראה בבית הספר למשפטים שם לו למטרה לצייד את הסטודנטים בכלים שונים מעבר ללימוד העיוני, הכולל גם סיורים וגם הכנות לראיונות עבודה ובחינת התמחות.

אושרת קירמה

בתמונה: הסטודנטית אושרת קירמה

תגובות

1. ראיד לפני 8 שנים
כבוד והערכה

מומלצים