סמי פיצוציות ואלכוהול מזויף עלולים להיות קטלניים

הקלות והזמינות של קניית סמי פיצוציות יוצרים את הרושם שסמים כאלה מותרים לשימוש וצעירים שמחפשים ריגושים מתפתים וקונים במחשבה שהם הולכים לתפוס ראש ולא מבינים שהם יכולים לסיים בבתי חולים, במשרד הבריאות מרימים את הכפפה. 

01.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סמי פיצוציות ואלכוהול מזויף עלולים להיות קטלניים

סמי פיצוציות הם נגזרות סינטטיות של סמים מוכרים ולא חוקיים נרקוטיים ופסיכואקטיביים, שנמכרים בחנויות תוך כדי מכירת שתיה חטיפים סיגריות ועוד, סמים כאלה מזיקים לגוף ולנפש כמו כל סם אחר.

הבעיה העיקרית שסמי פיצוציות משווקים בפיצוציות כחומרים חוקיים, זאת למרות שלא עברו בדיקה ע"י משרד הבריאות, הם נמכרים באופן גלוי וחוקי כאשר הם ממכרים ומסוכנים.

שימוש בסמים כאלה עלול להיות קטלני עבור נערים וצעירים שלא ממש מבינים את משמעות צריכת סמי כאלה.

האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות, הרים את הכפפה והתחיל בפעילות אכיפה לתפיסת סמי פיצוציות ואלכוהול מזויף.

האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות פועל בימים אלה יחד עם משטרת ישראל ורשות המיסים בפשיטות על חנויות החשודות בסחר ומכירה לא חוקיים של סמי פיצוציות ואלכוהול מזויף.

בפשיטה שערכו בראשון לציון, בקיוסק ובמחסן הצמוד לו, נמצאו כ-100 שקיות של סמי פיצוציות מסוג "סטלה" ועשרות יחידות של אלכוהול מזויף הכוללים וודקה וברנדי מזויפים.

משרד הבריאות שב ומזהיר את הציבור ואת בני הנוער בפרט, כי השימוש בסמי פיצוציות הינו מסוכן.

בימים האחרונים דווח למשרד הבריאות על מספר אשפוזים בבתי החולים שנגרמו כתוצאה משימוש בסמי פיצוציות.

שימוש באלכוהול מזויף מסכן את הציבור, חוסר פיקוח לגבי הייצור וחומרי הגלם המשמשים בייצור ולעיתים אף הימצאות של חומרים מסוכנים בתוך המשקאות כדוגמת מתנול, אשר בכמויות גדולות עלול לגרום לבלבול, כאבי ראש, הקאות, כאבי בטן ופרכוסים, עיוורון כתוצאה מפגיעה בעצב הראייה ואף למוות.

משרד הבריאות ימשיך לפעול בשיתוף פעולה עם רשויות אכיפה נוספות כנגד תופעת סמי הפיצוציות והאלכוהול בכל רחבי הארץ.

סמי פיצוציות ואלכוהול

תגובות

מומלצים