עשרות תושבים מורשעים בבנייה לא חוקית בכפרי הכרמל

בחודשים האחרונים בכל יום מורשע אחר באשמת בנייה ללא היתר בכפרי הדרוזים בכרמל, בין המורשעים בעלי עסקים שבית המשפט מטיל עליהם קנסות כבדים ופינוי השטח בפרק זמן קצר

03.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עשרות תושבים מורשעים בבנייה לא חוקית בכפרי הכרמל

בשכונות בהם פורסם שהושגו הסכמים בין הרשות המקומית לועדות התכנון והבנייה, מספר תושבים נתבעים בבית משפט השלום בחיפה באשמת בניה ללא היתר.

דליהשטחים רבים בכפרי הדרוזים בכרמל ובמיוחד בדאלית אל כרמל הם בעייתיים כתוצאה מהעדר תכנון, שבהם הבנייה הלא מוסדרת הפכה לנטל כבד על התושבים, הקנסות כבדים ביותר, העונש מאוד חמור והנתבעים והמורשעים מוצאים את עצמם לבד מול שופט שלא מכיר חוץ מחוק יסוד, גם כאשר מגיעים לבית המשפט מומחים ונציגי ציבור שונים.

הועדה לתכנון ובנייה עושה עוול עם חלקים מהאוכלוסייה המקומית, שאדם נתבע על אותו גוש שאחרים לא נתבעים, זה לא מובן מה המשחק הזה אומר.

שכונה בעוספיההבנייה באדמה הפרטית של התושבים הפכה ליקרה יותר בשנים האחרונות, לאור התביעות שבאו לעשות סדר ובעצם הפכו לתופעה שגם ההרשעות לא מרתיעות את הבונים הצעירים שאין להם שום אפשרות אחרת.

במקום שהמדינה תקים בניינים לגובה ותמכור אותם לזוגות הצעירים במחיר סביר, המדינה עם הוועדות, מעדיפה להשאיר את המצב על כנו מסיבות שלא ניתן להבין אותם.

במקרה שהמדינה היתה מסדרה את הבניה בצורה המבוקרת, לא היו בונים בכל פינה והופכים את הכפרים למחנה פליטים גדול.

רכס הכרמלבינתיים הנתבעים מורשעים בקנסות כבדים וחלקם נדרש לפנות את מה שבנה והחלק האחר מורשע ונדרש לשלם סכומים כספיים ממאות אלפי ש"ח עד ל50 אלף ש"ח.

המועצות המקומיות אין בידם לעשות דבר חוץ מלהתאמץ ולעשות הכל שיוגשו תוכניות מפורטות לשכונות שלא מתוכננות ושהבנייה בהן גדלה.

תגובות

8. יעל לפני 8 שנים
הגיע הזמן שתפסיקו עם הבנייה הפיראטית
7. יודע דברים מעספיה לפני 8 שנים
תבדקו מי היה חבר נוכל ברכס הכרמל
6. אמין חטיב לפני 8 שנים
איום להפלת הממשלה.
5. מישהו לפני 8 שנים
אכלתם אותה
4. תגובה למספר 1 אכרם היה בין השנ לפני 8 שנים
תגובה למספר 1 וחוק ההתיישנות לבניה ללא היתר
3. מדליה נתבע לפני 8 שנים
למי שלא יודע שידע
2. שיהיה מה שיהיה לפני 8 שנים
מוכנים לכל אז קיבלתי צו מבית המשפט כסף אין לי אני
1. עספאוי לפני 8 שנים
אכרם חסון אשם

מומלצים