ביג דטה

אחת האמירות המכוננות שנשמעות כיום מכל עבר היא, שאנחנו חיים בעידן של מידע, עידן שאנחנו מוקפים במידע וכל הזמן נכנס מידע חדש למערכת אשר דורש מאיתנו לקטלג ולסדר אותו בצורות שונות על מנת שנוכל להשתמש בו.

07.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ביג דטה

כשמדובר באנשים פרטיים, אז מן הסתם מדובר על כמות מידע יחסית קטנה, כמו שאנחנו יכולים להיעזר במערכות פשוטות לשימור וארגון המידע, אך כשמדובר בארגונים גדולים, אנחנו צריכים להיעזר במערכות ביג דטה בשביל שנוכל לעשות שימוש נכון במידע. אחרת המידע הזה יילך לאיבוד ואנחנו לא נוכל לעשות בו שימוש נכון.

על מנת להמחיש את החשיבות של ביג דטה, אנחנו ננסה להציג מספר מאפיינים לשימוש במידע, כיצד הוא עוזר לנו בהיבטים שונים בתהליך קבלת החלטות לאורך כל הדרך. חשוב להבהיר, מערכות ביג דטה קיימות כמעט בכל סוג של ארגון ולו מהסיבה הפשוטה, שמידע מאורגן בצורה נכונה הוא מידע שיכול לעזור לכל סוג ארגון בכל תחום, בשביל שנפעל בצורה חכמה.

כיצד מידע עוזר לנו

כשאנחנו אוספים מידע או כאשר נכנס מידע למערכת, הרבה פעמים נכנס מידע שאיננו שמיש, מדובר בחלקי מידע, מידע שגוי, מידע ישן, מידע שאין בו תועלת ועוד. לצד זה נכנס מידע שבאמת יש לנו מה לעשות בו. בעוד שבמידע הראשון אנחנו לא יכולים לעשות שום שימוש אמיתי, הרי שבמידע מהסוג השני אנחנו יכולים וחייבים לעשות שימוש. נוכל לעשות בו שימוש אמיתי ונכון רק אם וכאשר נחלק ונארגן אותו בצורה נכונה.

נניח ונכנס מידע חדש, אז אנחנו צריכים לדעת כיצד לארגן אותו, איך לקטלג אותו, מידע זה יכול לעזור לנו לגבי אסטרטגיה מסוימת, ניהול מו"מ, יצירת תוכניות ועוד. לא פעם קרה שאי ארגון נכון של מידע במערכות ביג דטה או שימוש במערכות ביג דטה לא נכונות,הביא לכך שנעשה שימוש במידע לא נכון או שנעשה שימוש לא נכון במידע, מה שהוביל לחוסר יעילות, כלומר למצב שלא מיצינו את כלל האפשרויות שעמדו לפנינו. מצב זה הוא כמובן הפסד מוחלט.

שימוש נכון במידע, יכול להיעשות רק אחרי שאנחנו יודעים כיצד לקטלג אותו, לארגן אותו בצורה חכמה, לקשר אותו לנתונים הנכונים ועוד. המערכת עצמה תדע לעשות זאת בשבילנו וגם תדע לדרג ולתעדף אותו על פי הצרכים שלנו.

חשוב להבהיר נקודה משמעותית, לא כל המידע הוא בר שימוש, יש לא מעט מידע שנכנס למערכת שאין לנו מה לעשות בו, החוכמה היא גם לדעת מתי לוותר על פיסות מידע ומתי לוותר על השימוש בו. רק מידע אמיתי ונכון יוכל להועיל לנו.

לסיום, מערכות ביג דטה הן מערכות חיוניות לכל ארגון וחברה, אלו יכולות להיות מערכות פשוטות ורזות ואלו יכולות להיות מערכות משמעותיות וכבדות, הרעיון הוא לדעת להשתמש במערכות שמתאימות לסוג הארגון והמידע שנאגר בו.

ביג דטה

תגובות

מומלצים