חקלאים דרוזים בגלמה מאבדים את פרנסתם

לפני חצי שנה לאור תפיסת הקרקע לצורך הפרויקטים הלאומיים באדמות הדרוזים בגלמה מנסורה בין צומת התשבי לעמקים, נותקה אספקת המים ל3 גושים גדולים, חוצה ישראל: "אנו פועלים כדי לפתור את הבעיה פתרון של קבע וזה לוקח זמן".

08.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חקלאים דרוזים בגלמה מאבדים את פרנסתם

חקלאים דרוזים ממפער הקישון פנו למערכת פורטל הכרמל וטענו כי בחלקות שלהם בין צומת התשבי לצומת העמקים בגושים 17173  - 17174- 17175 מזה מעל חצי שנה מאז תפיסת הקרקע לצורך הפרויקטים הלאומיים שעוברים באדמות הללו, נותקה אספקת המים לגושים הנ"ל.

בחלקות הנ"ל עובר קו הגז, מסילת העמק, חוצה ישראל ועוד, החקלאים אומרים לנו:"ממשלת ישראל מחסלת ללא התחשבות את החקלאי הקטן ומבצעת פרויקטים מבלי להתחשב בחקלאים הדרוזים במפער הקישון".

לטענת החקלאים בגלל ניתוק אספקת המים נגרם להם נזק רב ובזמן הזה לא יכלו לגדל באדמות, מה שגרם להם הפסדים כספיים גדולים, החקלאים אומרים: " לא מספיק שהמדינה הפקיעה את הקרקעות שלנו, עכשיו גם מתעללים בנו, חשוב גם לבקר במקום ולראות שכלל לא בוצעו תעלות ניקוז בצידי הפרויקטים בנוסף ללקויים רבים בשטח".

חלק מהחקלאים מתכוון להגיש תביעת פיצויים, לטענתם, הם פנו יותר מפעם למנהלת חוצה ישראל בדרישה למתן פתרון לאספקת המים ועד היום לא נעשה דבר בעניין הזה.

החקלאים באים בטענה למנהלת שאותם מנהלי משא ומתן עם החקלאים, הם שכירים ואין להם עניין להזיז את הדברים ולסגור את העניינים, הם מקבלי משכורת, זה לא משנה להם כמה זמן עובר בניהול המשא ומתן וכמה שהזמן עובר יותר הם מרוצים יותר, אלה לא אנשים שרוצים שהכל יסגר ומיד לפני הפרויקט.

מחוצה ישראל נמסר: "אכן בעקבות תפיסת הקרקע, בחודש מאי האחרון, נותקה אספקת המים בחלקות אלה, בעקבות כך פעלנו מיידית לחבר את תשתיות ההשקיה, באופן זמני, לחיבור המים בתחנת הדלק הסמוכה".

חוצה ישראל: "אנו פועלים כדי לפתור את הבעיה פתרון של קבע בחיבור המים של כל השטחים לחיבורים של קבע וזה לוקח זמן, יחד עם זאת, כמו שיודעים כל בעלי הקרקעות שהופקעו, אם נגרם למישהו מהם נזק כתוצאה ממעשה או מחדל שלנו, הם יכולים להגיש תביעה לפיצוי".

ככל שהזמן עובר הציבור שוכח את מאבק אדמות גלמה מנסורה ומי שנשאר בתוך כל המהומה הם אותם בעלי קרקעות.

גלמה

תגובות

11. חקלאי לפני 8 שנים
עוספיה
10. قيادات لا أصل لها לפני 8 שנים
أنجاس
9. أين أنتم يا أبواق الصهيونية לפני 8 שנים
طائفة ضائعة
8. יודע דבר לפני 8 שנים
השיטה של הממסד לסלק את הדרוזים
7. مقهورة לפני 8 שנים
وضع ببكي
6. موحد كرملي- عسفيا לפני 8 שנים
التمييز في الفهم من عدمه
5. צפוני לפני 8 שנים
גם את המעט שנותר הולכים לאבד
4. דלואני לפני 8 שנים
עצוב נורא
3. موحد كرملي- عسفيا לפני 8 שנים
مخالفة القانون ...ذنبٌلا يغتفر
2. עספאני לפני 8 שנים
מקומם ומרתיח את הדם
1. בעל קרקע לפני 8 שנים
מוות חומה ישראל הוא מחדל אחד גדוך

מומלצים