ח"כ כבל: "בנק ישראל יחויב למנות ממונה על הגנת הפרטיות במסגרת חוק נתוני אשראי"

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה בדיון לילי בהצעת החוק בשבוע הבא צפויה הוועדה לסיים את הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית, כבל:"נושא הגנת הפרטיות ומינוי הממונה זה אחת הרגליים המרכזיות שהתעקשתי עליהן"

09.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ח"כ כבל: "בנק ישראל יחויב למנות ממונה על הגנת הפרטיות במסגרת חוק נתוני אשראי"

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ איתן כבל, המשיכה אמש להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק נתוני אשראי, שנועדה להגביר את התחרות בשוק האשראי בעיקר למשקי הבית ולעסקים קטנים.

לפי ההצעה, בנק ישראל יקים וינהל מאגר של נתונים שיאפשרו ללשכות אשראי חברות דירוג להפיק דירוג אשראי ללקוחות במטרה לייצר תחרות בשוק האשראי למשקי הבית ולעסקים קטנים ולהוזיל את עלות האשראי.

בדיון אישרה הוועדה, ביוזמת היו"ר כבל, להוסיף להצעת החוק סעיף שיחייב את הנגידה למנות ממונה על הגנת הפרטיות, שיהיה עובד בנק ישראל. כבר בפתח הדיונים הדגיש היו"ר כבל את החשיבות בהגנת על פרטיות הציבור והשמירה והאבטחה של המידע שיעבירו הגורמים למאגר, כדי למנוע פגיעה בציבור.

היו"ר כבל הדגיש אמש את המאמצים הרבים שעשה כדי להוביל למינוי הממונה על הפרטיות בבנק ישראל, ואמר כי תוצאות המהלך הן הרבה מעבר למצופה. "נושא הגנת הפרטיות ומינוי הממונה זה אחת הרגליים המרכזיות שהתעקשתי עליהן והוועדה הצליחה להוסיף לחוק, מתוך הכרה בחשיבות העצומה של השמירה על פרטיות הציבור".

באשר לממונה נקבע כי הוא ייעץ למנהל המאגר באשר ליישום חוק הגנת הפרטיות, בנוגע לבירור תלונות ציבור בעניין פגיעה בפרטיות ובנושאים נוספים באשר להגנה על הפרטיות.
 

תגובות

מומלצים