5 שנות מאסר למסית נגד התנדבות לשירות צבאי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק העונשין תיקון הסתה להשתמטות נגד מי שמתנדב לשירות בכוח מזוין התשע"ה 2015 של חבר הכנסת יואב קיש וקבוצת חברי הכנסת.

09.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 5 שנות מאסר למסית נגד התנדבות לשירות צבאי

לפי ההסדר הקיים, המסית או משדל אדם החייב בשירות בכוח מזויין שלא ישרת בו או שלא יתייצב לפעולה צבאית, דינו - מאסר חמש שנים. מוצע כי ההסדר יחול גם כאשר מדובר באדם שאינו חייב בשירות בכוח מזויין אלא מתנדב אליו.

בדברי ההסבר נכתב: בשנים האחרונות גיוס התנדבותי לצה"ל וכוחות הביטחון מקרב אזרחים שאינם חייבים בגיוס צבר תאוצה.

לצד העלייה בגיוס לצה"ל ולכוחות הביטחון מתנהל מסע הסתה מלווה באיומים ואלימות פיזית כנגד רכוש וגוף מתוך מטרה להפחיד ולהניא את כל מי שבכוונתו להתגייס לצה"ל באופן ישיר או באמצעות הסתה כנגד בני משפחתו וסביבתו הקרובה. לרוב התמודדות המתנדבים עם האתגרים השונים  בהקשר התנדבותם לרבות הסתה נגדם הינה קשה יותר לעומת החייבים בגיוס.

הצעת חוק זו מבקשת להתמודד עם ההסתה כנגד המתנדבים לשירות בכוחות הביטחון ועל ידי כך לחזק את מגמת הגיוס ולהעניק תחושת ביטחון מוצדקת למתנדבים ובני משפחותיהם. לפיכך מוצע לכלול את המתנדבים לכוחות הביטחון בסעיף של הסתה להשתמטות.

ח"כ קיש: מי שאינו מקבל את קיומו של הבית הלאומי של העם היהודי בארץ ישראל, נלחם בה בוגד מה ומנסה להחרים אותה, חובה עלינו להילחם בו בכל תוקף. חברי הסיעה הערבית שיושבים כאן מותחים את החבל פעם אחר פעם. אני מאמין ויודע שהציבור הערבי בישראל מחובר יותר טוב למהות הזו מהנציגים שאותם הוא שלח לכנסת. הוא רוצה להשתלב ולהיות חלק מהמדינה והחיים פה. אתם מסיתים נגד בני הלאום שלכם ונגד מי שמנסה לחיות חיים שלבים במדינה הזו.

27 תמכו  12 התנגדו והצעה תועבר לוועדת חוקה.

תגובות

מומלצים