רבע מההרוגים בתאונות דרכים בשנה שחלפה היו נשים

14.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רבע מההרוגים בתאונות דרכים בשנה שחלפה היו נשים

כך עולה מנתוני עמותת ''אור ירוק'', המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מהנתונים עולה, כי ישנה עלייה במספר הנשים שנהרגו בשנת 2015 לעומת שנת 2014. בשנת 2015, נהרגו 91 נשים בתאונות דרכים לעומת 80 נשים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2014, עליה של כ-14%.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2015 נפגעו בתאונות דרכים 9,561 נשים, מתוכם 547 נשים נפגעו באורח קשה. גם כאן, ניתן לראות כי יותר גברים נפגעו בתאונות דרכים בשנה החולפת: למעלה מ- 13 אלף גברים נפגעו בתאונות דרכים, כמעט 1,300 מתוכם באורח קשה.

אחת הדוגמאות לכך שנשים מעורבות פחות בתאונות דרכים הגיע לאחרונה גם בדמות הוזלת ביטוח החובה לנשים שנוהגות בכלי רכב עם מערכות בטיחות מצילות חיים. כלומר, חברות הביטוח רואות בנשים נהגות זהירות יותר.

בתל אביב נפגעו 688 נשים בתאונות דרכים בשנת 2015, אישה אחת נהרגה.
בירושלים נפגעו 513 נשים בתאונות דרכים בשנת 2015, שתי נשים נהרגו.
בחיפה נפגעו 325 נשים בתאונות דרכים בשנת 2015, שש נשים נהרגו.
בבאר שבע נפגעו 254 נשים בתאונות דרכים בשנת 2015.
באשדוד נפגעו 242 נשים בתאונות דרכים בשנת 2015, ארבע נשים נהרגו.
בפתח תקווה נפגעו 226 נשים בתאונות דרכים בשנת 2015, שלוש נשים נהרגו.

שמואל אבואב, מנכ''ל עמותת ''אור ירוק'': ''הנתונים מראים כי נשים נוהגות באופן בטוח יותר מאשר גברים ולכן המדינה צריכה לעודד כניסה ושילוב של יותר נשים למערך התחבורה הציבורית. במקביל, צריך להגביר את ההסברה בקרב צעירות שיש להן יכולת להשפיע על נהגים צעירים ובכך למתן את הנהיגה שלהם''.

פרויקט הדרייב האישי: מחקרים מוכיחים כי לנשים יכולת להשפיע באופן חיובי על נהיגתם של גברים וכי ניתן להשתמש באפקט הממתן של נשים על נהיגת גברים, באמצעות העצמת תפקידן כמתנגדות פעילות לנהיגה מסוכנת. לכן, בשנים האחרונות מפעילה עמותת ''אור ירוק'' בתיכונים ובבסיסי צה''ל את תכנית ''הדרייב האישי''.

התכנית נועדה לתת מענה לבעיית הבטיחות של נהגים צעירים, בהתבסס על מחקרים אלה. במסגרת זו, הבנות (בנוכחות הבנים) המשתתפות בפרויקט עוברות הדרכה, במהלכה הן רוכשות כלים לחיזוק הדימוי העצמי שלהן ולחיזוק מעמדן החברתי. כתוצאה מההדרכה וההעצמה, ההערכה היא כי הבנות יפעלו על מנת להשפיע על בנים הנוהגים בצורה פרועה, לשנות את התנהגותם. בסופו של התהליך, המטרה היא שהתנהגות כביש לא אחראית תיחשב התנהגות שאיננה מקובלת מבחינה חברתית בקרב צעירים, ותוביל לשינוי התנהגותי אמיתי הן בקרב נהגים והן בקרב הנוסעים עימם.

תגובות

מומלצים