נקודות למחשבה כאשר מחפשים הנהלת חשבונות לעסק

הנהלת חשבונות היא אחד התפקידים היותר מסובכים בעסק, היות ומדובר בתפקיד שדורש אמון מלא בין המעסיק למנהל החשבונות. מנהל חשבונות חייב להיות אדם מקצועי ואיכותי, על מנת שבעל העסק ידע שהוא מפקיד את העסק שלו בידיים מהימנות ויכול ללכת לישון בשקט.

15.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נקודות למחשבה כאשר מחפשים הנהלת חשבונות לעסק

לצערנו, רוב האנשים שעובדים היום בתחום, אינם בעלי תעודת הסמכה או אישור לימודים כלשהו, אלא מדובר באנשים שפשוט התגלגלו אל תחום הכספים ונשאבו פנימה.

למרות היותם לא אקדמאים ולא מוסמכים למקצוע על ידי משרד המסחר והתעשייה, רוב מנהלי החשבונות נהנים משכר גבוה ואף מרכב צמוד ותנאים טובים. הסיבה לכך היא התלות המוחלטת של העסק במנהל החשבונות שלו, והבעייתיות של החלפת מנהל חשבונות שכבר יודע את כל סודות העסק.

מספר דברים שכדאי לדעת לגבי הנהלת חשבונות

כאשר מדובר בעסק קטנים או בינוניים, פעמים רבות מומלץ להשתמש בשירותיהם של יועצי מס או רואי חשבון לצורך רישום חשבונות העסק. הסיבה לכך היא פשוטה, בעלי מקצוע אלא יוכלו לסייע ולייעץ לכם בענייני מיסים והתנהלות תקינה מול רשויות המס בנוסף לניהול חשבונות העסק. בצורה כזו תוכלו לחסוך כספים מיותרים ולקבל ייעוץ מקצועי בכל הקשור בדוחות השנתיים שלכם. במידה ומדובר בעסק גדול, כנראה לא תוכלו לוותר על שירותיו של מנהל חשבונות פנימי.

כיום משרד המסחר והתעשייה מנפיקים תעודות הכשרה שונות לאנשים המעוניינים לעסוק בתחום, כך שחשוב לבדוק מה ההכשרה והניסיון של העובד אותו תרצו להעסיק. רוב העבודה נעשית היות באמצעות תוכנת מחשב, דבר שמקל על חייהם של מנהלי החשבונות ומונע טעויות חישוב מיותרות.

הנהלת חשבונות

טיפים לבחירת מנהל חשבונות לעסק

מנהל חשבונות חייב להיות אדם מקצועי, בעל ידע תיאורטי ומעשי רב בתחום. ישנן חברות כוח אדם, שתפקידן לבחון את הידע של המועמדים ולדרג אותם לפי רמת הבקיאות שלהם. בצורה כזאת, תוכלו להעסיק מועמד בעל רמה מקצועית גבוהה במיוחד. מעבר לכך, יש לשים דגש גם על הפן האישי של המועמד.

חשוב שמנהל החשבונות יעבוד בצורה הרמונית עם הלקוחות, הספקים ושאר צוות העובדים בעסק. לכן חשוב לבדוק עם המועמד, מה הציפיות שלו מהעבודה, איך הוא ביחסי אנוש וכדומה. כמו כן, מומלץ להעסיק מנהלי חשבונות בעלי ניסיון בתחום של העסק שלכם, כל עסק הוא עולם בפני עצמו, לכן עדיף תמיד לבחור מישהו עם ניסיון קודם.

יש לזכור כי הנהלת חשבונות הוא תפקיד לא קל, לכן תשתדלו להיות סבלניים כלפי המנהל החדש ולהעביר אותו חפיפה יסודית לתפקיד.

תגובות

מומלצים