גוף אסלאמי מוכן לשלם כל מחיר עבור אדמה בדליה ועוספיה

ככל שנחשפים לעובדות מגלים שזרים מגיעים דרך מקומיים לשלם כל מחיר בשביל לרכוש בעיקר אדמות וחלקם גם מבנים מרוחקים ממרכזי האוכלוסייה המקומית, עדויות שנחשפות בפני פורטל הכרמל.

17.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גוף אסלאמי מוכן לשלם כל מחיר עבור אדמה בדליה ועוספיה

מספר גדול של גופים מקומיים, חברי מועצה, שיח'ים, בעלי עניין ואזרחים, קמו צעקו ודיברו ובעיקר העלו את הנושא ברבים כדי להזהיר ולהרתיע את מי שמנסה לסייע ברכישת נכסים בכפרים הדרוזים בדליה עוספיה, אבל זה עלה וירד מהר ולא נעשה כלום, היום אחרי תקופה של שנתיים, המצב בכפרים הפך למצב שבו רכישה גדולה של גופים שונים בעיקר מאזורי ואדי עארה והכפרים בצפון, אפילו נרשם בעל קרקע מאזור הכפרים הערבים בדרום ישראל.

בעלי הון זרים זיהו את החור והחלל הריק שלא מטופל ע"י המועצות שלא מפעילות חוק עזר בעניין רכישת נכסים בשטח הרשות שלהם וזה נתן לאותם בעלי הון לבצע עסקאות רבות מאותו רכוש של המקומיים בדליה ועוספיה שהציעו את רכושם למכירה בגלל סיבות כלכליות בעיקר.

החזקה בקרקעות בכרמל באה בעיקר לשרת מלביני כספים וחלקם הם זרים שליחים של כל מני בכירים מקומיים שבכדי להשתלט על עוד ועוד קרקעות מוכנים לסכן כל דבר ואת עתיד כפרם.

העדויות הרבות שהגיעו למערכת מצביעות על דבר בלתי נתפס, זרים בעיקר מוסלמים דתיים, מוכנים לשלם על נכס שמוצע למכירה במאה אלף ₪, סכום של מאתיים אלף ש"ח.

אותם גורמים מחפשים שטחי אדמה חקלאיים, פארק ולא משנה מה, העיקר אדמה לקנות, בדומה למה שקרה בעמק מנסורה עם האדמות שנמכרו ע"י בעליהם בסכומי כסף גדולים ואותם קונים שומרים את הקרקעות לעתיד ויש לציין  שהעמק הולך ומתפתח בצורה מאוד רצינית.

להזכיר לכם, בעבר הלא רחוק, לפני קום המדינה, הדרוזים שלטו בכל הקרקעות והאדמות והכפרים מסביב לדלית אל כרמל ועוספיה, עד להגעת הכנופיות הערביות שגירשו את הדרוזים מכפריהם והתיישבו במקומם, עד שהגיע צבא ההגנה לישראל לאזור.

דליהמה שקורה בפועל היום, יותר שטחים עוברים לבעלותם של זרים מכל מני עדות וארגונים, שמה שיש בראש מעיינם זה הפצת שנאה ורצח עמים והדרוזים הם ממשיכים להיות עם נרדף.

לא פעם דנו בנושא מכירת אדמות לזרים, מדוע תושבי דליה ועוספיה מוכרים אדמות לזרים?

לפני קום המדינה בדאלית אל כרמל ועוספיה התגוררו דרוזים ומיעוט נוצרי בעוספיה, הדרוזים החזיקו קרוב ל 49 אלף דונם בכרמל ובעמק מפער הקישון, ככל שהשנים חולפות הדרוזים מאבדים את האדמות שלהם, יותר ויותר זרים מחזיקים באדמות בכרמל.

לאבד את שארית האדמות ולמכור אותן לזרים שמגיעים מכל מיני כפרים וערים, מביא להתמרמרות בקרב צעירים שלא יוכלו לעולם לבנות את בתיהם בכפר.

אם תושב מקומי בא לשלם על חלקה חקלאית, לא מאושרת לבניה, הוא משלם 150 אלף ₪, הזר קונה אותה חלקה ב 250 אלף ₪, סוחרי קרקעות ללא מצפון והתחשבות בחברה המקומית, מנצלים את חוסר האכיפה של הרשויות המקומיות שכלל לא מתעניינות מי קונה ומי מוכר, הם הפכו למחזיקים ברוב הקרקעות בדרך המרמה ובחסות העלמת העין של שלטונות המס, הם חילקו את הקרקעות על שמות קרובי משפחה ונאמנים שלהם. כך למשל מוצאים בן 23 מחזיק ברכוש שעלותו מיליונים, רכוש שלא קיבל בירושה.

בתוך הכפר דונמים רבים שנמכרו לזרים, חלקם הגדול משמש דירות למגורים, מחסנים, ולפעילויות אחרות לאותה קהילה לה משמש הרכוש.

בנוסף לקרקעות החקלאיות בסביבת הכפרים שמעובדות ע"י בעליהן, ובנוסף לגידול עדרים בחלקות אחרות, יש את הקרקעות שמוחזקות ע"י זרים שאין בהן שימוש לעת עתה.

הערה, הנתונים שמגיעים לידינו, מעל 60 אחוז ממחזיקי האדמות האלה כלל לא משלמים מסים לרשויות, הם מנצלים את המשאבים המקומיים, כמו פינוי אשפה, שימוש במים, תשתיות, תקשורות, חשמל וכו' ובתמורה לא מוציאים שקל לקופה הציבורית.

בעוספיה קמה התארגנות נגד הזרים שלא הובילה לשום מקום. בדאלית אל כרמל הפעילות האחרונה שהתקיימה בנדון, היתה לפני שלוש שנים.

אם נחלק את המפה הטופוגרפית נגלה שבכל פינה שתגע בה מצפון דרום מזרח ומערב בשני הכפרים תמצא רכוש שמחזיק בו זר.

הכרמלהשיטה הזו באה לייקר את המחיר של האדמות ולהעביר את השליטה על האדמות לאותם אנשים שמחזיקים בהן, פעם היה אפשרי לקנות אדמה בכרמל במחיר סביר, היום המחירים הם בשמים, למרות העובדה שקרקעות אלה ללא תשתיות וללא תכנון, פעם האדמות האלה היו מיועדים לילדים, היום הם שייכות לזרים.

ועוד כתבה בנדון תחת הכותרת "בשקט בשקט זרים קונים אדמות בכרמל"

משתלטים על השטחים מתחת לאף של תושבי דליה ועוספיה. עמותות דתיות ארגוני פשע ופרטיים רכשו בשנה האחרונה מאות דונמים בדליה ועוספיה

בחסות תושבים מקומיים גופים שונים קונים כל סנטימטר אדמה, העיקר בכרמל, מי מכוון לזה ולמה זה קורה ומי מוכר? הדרישה לעצור את התופעה מיד.

תושבים התעוררו בין רגע וגילו שהשכנים שלהם תושבים מהמשולש, או שהאדמה של עמותה דתית ערבית, או שהבעלים אזרחים שמתגוררים בחוץ לארץ. אותם תושבים לא יודעים מה לעשות ואיך להתנהג.

בכתבה הנ"ל מביאים לכם עדות של תושב שרצה למכור חצי דונם אדמה, ברגע שפנה למשרד מקומי, אחרי כמה ימים התחילו להגיע אליו כל מיני זרים שהיו מוכנים להשקיע כל סכום שיבקש, העיקר שימכור להם, הוא סירב בתוקף.

אחרי שאותם אנשים הבינו שאין הרבה מה לעשות, שלחו נציגה מעוספיה לקנות את האדמה, התושב לטענתו הבין שזו תחבולה, הוא החליט ללכת איתה עד הסוף, עד שהגיע לסגירת העסקה ואז הכל מתגלה, שכאן מדובר באותו גוף שפנה בהתחלה לקנות את האדמה ואז הכל נעצר.

כך ובדרכים האלה מנסים בעלי הון להשתלט על אדמות הכרמל.

בתאריך 14-8-2011 קיימה מועצת דליה ישיבה בעניין האדמות שנמכרות לזרים, הוחלט לטפל ביד קשה מול המינהל והטאבו ומאז לא קרה הרבה, הזרים המשיכו לרכוש אדמות.

בכניסה המזרחית לדליה ישנו גוש ענק שהבעלים שלו תושבים מהמשולש, אם קרקעות אלו יופשרו עם הזמן, תקום עיר במקום.

תזכורת למה שהוחלט בישיבת מליאת מועצת דליה מתאריך 14-8-2011

לשמור על אדמות דליה מזרים. מליאת מועצת דליה רואה בחומרה רבה את האיום של הקניינים הזרים על אדמות דליה, הוחלט להקים ועדה ציבורית מורחבת, ומגעים עם משרדי הטאבו

אדמות אום אלשוקףמליאת מועצת דליה קיימה ישיבה מורחבת בעניין הזרים שמשתלטים על אדמות דליה ומאיימים לקנות עוד שטחים בגודל 2500 דונם שבפועל הציבור היום מחזיק רק בעשירית מהאדמות האלה.

מליאת המועצה החליטה פה אחד להקים ועדה ציבורית מורחבת שיש בה חברים מכל הקשת החברתית, כולל עורכי דין ואנשי ציבור, לטפל בנגע הקשה שמאיים על הכפר בעתיד הלא רחוק.

המועצה דנה בחוקי העזר בנושאים חניה ואיכות הסביבה והוחלט שעד סוף החודש יאושרו החוקים.

המועצה אישרה הרשאה תקציבית בסך 5960000ש"ח, שזה סיוע לתקופת השריפה.                                                            

ראש המועצה כרמל נסר אלדין אמר למערכת: "הועדה הציבורית תגובה ע"י המועצה המקומית דלית אל כרמל, מה שעומד לנגד עינינו זה השמירה של האדמות האלה מידי זרים והשארתם לטובת הצעירים לבנייה עתידית, היום בפועל הכפר שלנו הוא כפר יחודי שכל בניו בני העדה הדרוזית, אם לא נטפל בעניין הזה עלול האזור להפוך לבית לכל מיני אנשים ומשפחות זרות שמגיעות מכל מיני מקומות בארץ".

כרמל: "המועצה תבדוק אפשרות לקבל נתונים לפני כל עסקה ממשרדי הטאבו כדי לבדוק את זהות הקונה לפני ביצוע העסקה".

יש לציין שבדיקה שערכנו בפורטל הכרמל מעידה על פועלם של כל מיני סוחרים בעזרת עורכי דין מקומיים שמבצעים בכל שבוע עשרות עסקאות של קרקעות מכירה וקנייה עבור כל מיני זרים מחוץ לכפר וזה נובע רק מסכומי הכסף המוצעים בעסקאות האלה.

היום בפועל אין כסף לתושבים ולא יכולים לשלם עבור קרקע שהמחיר שלה מגיע לפעמים למליון ש"ח ויותר וזה נעשה בכוונה כדי למכור לכל מיני גורמים שבאים להשתלט על הקרקעות של המקומיים.

מה שעלה בישיבה שיש היום כ2500 דונם שטח אדמה שמיועד לבנייה עתידית, התושבים מחזיקים מהשטח הזה רק 1000דונם בפועל ויש כל הזמן מגעים עם הבעלים למכור לזרים דרך אותם מתווכים מקומיים.

ראש המועצה הוסיף ואמר למערכת: "הדאגה שלנו מהשנים הבאות שלא ישאר שום ס"מ קרקע בבעלות מקומיים".

תגובות

25. רונן והבה לפני 8 שנים
דליה צעירה
24. תושב לפני 8 שנים
אנחנו עם אדיש
23. תושב לפני 8 שנים
צריך שיתוף פעולה בין התושבים למועצות
22. כרלמי לפני 8 שנים
דיבורים ללא מעשים
21. מהגליל לפני 8 שנים
קונים הכל להרוס את הדרוזים
20. מגארי מודאג לפני 8 שנים
דחוף מאוד
19. דרוזיייייייוחיייייייייייל לפני 8 שנים
לאחמד
18. בחור לפני 8 שנים
עבריניים תמיד היו אבל לא אצלנו
17. דרוזי לפני 8 שנים
לאחמד אתה אדם טיפש
16. אמיר לפני 8 שנים
גדולים אתר פורטל
15. שרה לפני 8 שנים
כל הכבוד לפורטל הכרמל
14. כרמלי לפני 8 שנים
תגובה לאחמד המטומטם
13. רוני הירכאוי לפני 8 שנים
עם כל הכבוד לכולם,היזהרו מלמכור אדמות
12. מנדאליה לפני 8 שנים
הבכרים שלנו הם המוכרים
11. שיפנו לאכרם לפני 8 שנים
נשאר 32 דונם פנויים באזור התעשיה
10. תגובה לאחמד לפני 8 שנים
תגובה לאחמד
9. מדליה לפני 8 שנים
////
8. אחמד לפני 8 שנים
אתם אורחים כאן יא דרוז
7. חלבי לפני 8 שנים
מי צריך עוד כנים בראש לא מספיק
6. הלו מועצה !!! לפני 8 שנים
אור אדום !!!
5. محلل سياسي לפני 8 שנים
من بللدي
4. תושב לפני 8 שנים
מצב עגום לכולנו
3. תושב מודאג לפני 8 שנים
מפה של חלוקת האדמה,
2. דרוזי לפני 8 שנים
בושה וחרפה
1. אבן אלכרמל לפני 8 שנים
המועצות יושנות בעמידה

מומלצים