עו"ד כמיל טרודי:"שיגידו את האמת לנפגעי תכנית אלונסה"

הפקדת תכנית מפורטת 356-0273458 אל ונסה בעייתית שתגרום נזק עתידי לרוב מחזיקי הקרקעות באזור, עו"ד כמיל טרודי שהתבקש לספק לנפגעים תשובות מדבר על אטימות מנהל המחוז משלב והזמן הקצוב להתנגדות. סרטון

18.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עו"ד כמיל טרודי:"שיגידו את האמת לנפגעי תכנית אלונסה"

אחרי שפרסמנו כאן בפורטל הכרמל את הנתונים שהציבור לא ידע על תכנית מפורטת 356-0273458 אל ונסה, ההדים לא איחרו להגיע והשאלות מהנפגעים רבות, בעיקר מה לעשות.

מערכת פורטל הכרמל פנתה לעורך דין כמיל טרודי מעוספיה שעוסק בבעיות תכנון והיה לו ניסיון רב בעמק הזיתים, בה ייצג מספר גדול של נפגעים שהתנגדו, עו"ד כמיל מסביר לנו ובעיקר לתושבים מה זה תכנית מפורטת ומה צריך לעשות שלא יפגעו בעלי עניין בעקבות התכנית.

בתכנית מפורטת 356-0273458 אל ונסה, מתגלים פגמים קשים, של אי הכללה של שטחים רבים בצד המערבי של התכנית, בנוסף לבתים שיושבים על כבישים מתוכננים ומספר בתים שנשארו מחוץ לתכנית.

עורך דין כמיל טרודי מדבר על זכות הציבור להתנגד ואיך ניתן להתנגד: "זו הזדמנות לתת לאזרח כלים איך להתמודד עם הדבר הזה שנקרא תכנית מפורטת".

"צריך להודות לראשי המועצות על היוזמה של תכניות מפורטת, כי יש לנו בעיה בדבר הזה, אין לנו תכניות בניה, אין היתרי בניה וחשמל, אבל במקביל יש גם נפגעים בדרך והשאלה איך למזער את מספר הנפגעים האלה, ואיך לבנות תכנית מפורטת, אדמות עוספיה ודליה הן אדמות מושאע שאינן מחולקות לתתי חלקות, אבל לכל מגרש אדמה יש בעלים וכל אדם יודע איפה האדמה שלו".

עו"ד כמיל מציין בפנינו שלפי הבדיקות שערכו ועם כל הרצון הטוב של המתכננים, הם לא מסרו מידע מדויק לבעלי האדמות לגבי האדמות שלהם אם הן נכללות או לא, "אם אני בעלים של אדמה באל ונסה אז צריך לקחת את התכנית המפורטת ולבדוק אם האדמה נכללת בתכנית, לא לעשות את זה דרך האנשים המתכננים, אנשי המועצה ואנשים רכס הכרמל ואנשי התכנון, ההמלצה שלי לפנות לאנשי מקצוע, מודד למשל שיודע לעשות התאמה בנושא".

"חשוב לציין שברגע שמפקידים תכנית מפורטת, מתחיל שעון החול לרוץ לנו, כל אדם שיש לו מגרש אדמה יש לו 60 יום להגיש התנגדות, אם הימים חולפים ובעל הקרקע לא מתנגד אין לו זכות להתנגד יותר, לאחר שלב ההתנגדויות מתקיים דיון בועדה המחוזית, חלק מההתנגדויות מתקבלות וחלק לא, אם יש החלטה לשנות חלק מהתכנית, אז יש זכות להתנגד בתוך 30 יום לשינויים החדשים שנעשו".

"בסיום הסבב השני של ההתנגדויות, מתעוררת עוד אופציה להגיש ערר בפני הועדה הארצית, חשוב לציין שבעל אדמה צריך לבקש רשות לעשות כך מהממונה על המחוז, למשל בעמק הזיתים הממונה על המחוז סירב לתת לנו רשות לגשת לועדה הארצית, ראש המועצה יכול להגיש ערר לועדה הארצית ללא אישור הממונה על המחוז, דבר שלא קרה בעמק הזיתים".

"אילו היוזמים של התכנית היו קוראים לתושבים ועושים תכנית בשיתוף כולם, אז המצב היה אחרת ויכלו למנוע מצב שנוצר בשטח, ספרו לאזרח את האמת".

כמיל טרודי

בעניין מפורטת אלונסה, ביקשנו את תגובת נואמי ליברמן, מנהלת תחום קשרי חוץ במנהל תכנון, בעניין תכנון התוכנית המפורטת 356-0273458 אלוונסה בדאלית אל כרמל, לפי העיון בתוכנית, רואים שלא מעט בניינים נשארו מחוץ לתוכנית, ולעומת זאת דווקא הוכנסו שטחים רחבים שאין עליהם בניינים, בנוסף, שטחים רחבים בעלי פוטנציאל גבוה להתפתחות שנשארו מחוץ לתוכנית כדוגמה חלקה 60 בגוש 11520 , כמו כן, רואים בתוכנית שישנם שטחים מתוכננים, שטחים ציבוריים, שטחים ירוקים, כבישים, שיושבים על בתים קיימים.

נואמי ליברמן בתגובה: "לעניין הקו הכחול של התכנית המדובר בתכנית שיזומה על ידי המועצה המקומית דלית אל כרמל, אשר קבעה את הקו הכחול של התכנית, לאחר קיום ישיבות שיתוף ציבור בין המועצה המקומית לבעלי הקרקע בתחומה". 

"לעניין מגבלות הפיתוח של הקרקע אל מחוץ לתחום הקו הכחול של התכנית, יצוין כי לתחום הפיתוח של הישוב דלית אל כרמל נקבע במסגרת תמ"מ 6 אזור לפיתוח, והתכנית לשכ' אל-ונסה חורגת מהתחום שנקבע כאזור הפיתוח  וכוללת חריגה מקסימאלית של כ- 5 % מעבר לאותם גבולות פיתוח.
כל תוספת שטח לתחום התכנית מעבר לגבול שנקבע, מחייבת עריכת שינוי לתמ"מ".
 
נואמי ליברמן: "לא ידוע על מבנים קיימים בתחום שטחי ציבור, גם לא על פי רקע המדידה שמסומן בתכנית".

אלונסה

כרגע קבוצה גדולה של תושבים שנפגעו ישירות מהתכנית מתכוונים לערער וללכת למאבק נגד תכנית מפורטת אל ונסה.

לכל מי שיש שאלה בנדון, שיפנה לעורך דין כמיל טרודי עוספיה טלפון אישי 0549576170 

לדברים בסרטון

 {YouTubeVideo id=PVd6GorMEQ4}

תגובות

9. סמי לפני 8 שנים
על מי הם מנסים לעבוד
8. בעל אדמה באלוואנסה לפני 8 שנים
שאלוהים יעניש את האשמים בזה
7. דלאוי לפני 8 שנים
אין ספק שנעשה טעות בתוכנית
6. מוניר חמדאן לפני 8 שנים
שמירת הזכויות
5. תושב דאליה לפני 8 שנים
יש לי רק להודות
4. דלאוי לפני 8 שנים
לעורך דין כמיל שלום
3. תושב לפני 8 שנים
תודה והערכ
2. נפגעת לפני 8 שנים
אין מילים להודות לכם
1. אזרח לפני 8 שנים
תודה לעורך דין כמיל

מומלצים