מרכז נידאל, "יוזמה פרטית של צעירים מקצועיים"

מרכז נידאל בעוספיה, מרכז חינוך ותרבות שמופעל על ידי צוות שחבריו עזבו את המתנ"ס (לשעבר) בעוספיה והקימו מרכז שמשרת מאות ילדים מעיר הכרמל בפעילויות שונות...פגשנו את צוות המרכז: תמר סקר, עולא עטשה, ההורים באדי מנסור, סמי חלבי, עאמר עיסמי, ילדי המרכז וההורים

28.06.2007 מאת: אינאס חלבי, אמלה חלבי, חסין חלבי
מרכז נידאל, "יוזמה פרטית של צעירים מקצועיים"

עולא עאטשהעולא עטשה, רכזת נוער במרכז, אמרה לנו: "אנחנו מרכז פרטי לחינוך ותרבות, במרכז נידאל עושים פעילות לכל האוכלוסייה מגיל אפס, חוגים ליצירה ומוזיקה, ספורט וקבוצות נוער מכיתה ז' עד י"ב, קרוב למאתיים בני נוער שאנחנו נפגשים איתם פעם בשבוע למשך שעתיים לפעילות חברתית, מכשירים אותם להדרכה לקראת הקייטנות כמנהיגות צעירה ועוזרים להם לבנות את האישיות ולעבוד על ביטחון עצמי ואישיות חזקה".

"יש לנו באוכלוסייה אנשים עם הרבה פוטנציאל שיכולים להגיע לדרגות גבוהות בחברה הישראלית, אבל לצערי אין הרבה פעילות חברתית, בעוספיה דליה יש בעיה, אני מקווה שבכדי להשיג את המטרה בעוספיה דליה, כן הורים במרכז נידאללשלוח את הילדים ולהשקיע בהם בחוגים של מרכז נידאל ".

באדי מנסור, אבא של ירין בת שש, אחת הילדים שמשתתפת בחוגים, מראה לנו את היצירה שהיא עשתה מחומרים שונים, ליצור תמונה של בחורה בתוך מסגרת שמסמלת ראייה שונה למתבונן בה. 

באדי : "מרכז נידאל יוצר מהבת שלי כמה כשרונות, אני מאוד מתפעל מהפעילות של הילדים ובמיוחד של ירין. ירין: "זה בשבילי חוויה לצבוע וליצור אישה לבושה באדי וירין מנסורבשרשרת ומסביב לה מסגרת השומרת על האישה".

תמר סקר, פעילה זמן רב ובעלת ניסיון רב בעבודה עם ילדים ונוער: "מרכז נידאל שאנחנו הקמנו, זה מרכז פרטי שדומה למתנ"ס, אנחנו קודם היינו עובדי מתנ"ס, כשהתחילו הבעיות הכספיות, יצאנו והקמנו את מרכז נידאל ע"ש החייל נידאל מנסור ז"ל שנהרג באותו מועדון לילה, נידאל היה החניך שלנו מגיל צעיר, היום יש לנו מעון יום לילדים מגיל שנה עד שלוש, יש לנו 21 ילדים, יש לנו הרבה פעילויות וחוגים לכל הגילאים".

תמר: "אנחנו צוות שמוכר לאוכלוסייה: דיין אסד, תמר סקר, עולא עטשה, רונזה חלבי, כשאנחנו יצאנו מהמתנ"ס החלטנו תמר סקרלהקים את זה יחד, אנחנו מאוד מפורסמים וכשיש לנו פעילויות, אנחנו שולחים עלונים לפרסום על החוגים שלנו במרכז, אנחנו עסק פרטי לכל דבר, היום אני מאוד שמחה להצלחה שלנו, ברצוני להודות לכל ההורים שמאוד סומכים על צוות מרכז נידאל".

סמי חלבי, אבא למרח ולאנה שלומדות בחוגי המרכז: "העלות שלי כהורה והמחיר שאנו משלמים לא משמעותי, אני מסיע את הילדות מדליה למרכז בעוספיה, בסופו של דבר אנחנו רואים תוצאות העשייה, יש לבנות הרבה יכולות ורצון להיות אמניות בעתיד, הילדים היו בידיים טובות".

קהל במרכז

עאמר עיסמי, מהנדס, מנהל מחלקת רשת המיים בעיריית חיפה, אבא לילדה שמשתתפת בחוגים, אומר לנו: "יש תמורה בעד האגרה, אנחנו מאוד מרוצים".

עאמר : "החינוך וההשקעה בילדים לא קשורים למצב הכלכלי, אנחנו רואים הורים שהם לא במצב כלכלי טוב, הם אלה שמשקיעים יותר בילדים שלהם, יותר מאלה שיש להם הון תעופות".

אחד התלמידים, זידאן זידאן מדליה, שהתחביב שלו לגדל צמחים טורפים וחרקים בביתו, היום אנחנו מגלים סמי חלבי עאמר עיסמי אשתו והילדיםאותו מתעסק ביצירה וציור, צבע בשילוב אומנות.

 אמל אבו סאלח, מנהל סטודיו "אלאמל" שתיעד את האירוע במרכז נידאל במצלמתו וצילם את כל האירוע מכל הזוויות.אמל אבו סאלח

 

תגובות

6. העמותה לקידום החנוך והספורט לפני 17 שנים
עוספיא
5. עספאניה בדם ובנשמה לפני 17 שנים
הידד , וכל הכבוד
4. עספאני לפני 17 שנים
ל מס 4
3. מנדאליה לפני 17 שנים
טוב שיש מצלחנים בחברה הדרוזית
2. היינו אחים לפני 17 שנים
למען נידאל
1. נערה ממרכז נידאל 17 לפני 17 שנים
קירמאל נידאל עומרנא מנעטי ללמרכז!!

מומלצים