השקעות נדלן לפי אמיר יקותיאל

אמיר יקותיאל נחשב (ובצדק) למשקיע הנדל"ן הפעיל והמצליח ביותר בישראל. יש לו דעות לגבי התחום שפעמים רבות מנוגדות לאמונה הרווחת. ויתכן שזו אחת הסיבות הגולמיות להצלחה שלו.

22.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השקעות נדלן לפי אמיר יקותיאל

אמיר יקותיאל לא פועל על פי מה ש"נחשב" לנכון, אלא על פי מה שהניסיון, הידע ולעיתים התחושה הפנימית שלו אומרים לו, וזה מה שאפשר לו להפוך לאחד היזמים המובילים בארץ, לבנות פרויקטים נרחבים שתרמו לו רק להצלחת החברה שלו, אלא גם שיפרו בצורה משמעותית את איכות חייהם של האנשים.

הייחודיות שבפעילותו של אמרי יקותיאל

כמו תמיד, פשוט מאוד לדון בסיבות להצלחתו של אדם מסוים לאחר שהוא כבר הגיע לפסגה. פעמים רבות אוהבים לדבר על מזל, קשרים, להיוולד במשפחה הנכונה, להיות במקום הנכון ובזמן הנכון, אף לרוב מדובר בשילוב של כל המרכיבים האלה, יחד עם שאפתנות, גישה חדשנית ואומץ – אבני הייסוד של יזמות נכונה. אמיר יקותיאל משקיע לאורך השנים בפרויקטים שונים ומגוונים, ומעולם לא חשש להיכנס לפרויקטים מסוג חדש, פעמים רבות חדשני ופורץ דרך, על מנת להיות ראשון בתחום מסוים, וגם לעשות על כך את הרווח הצפוי – וגם לתרום לקהילה.

מקור הגישות של אמיר יקותיאל

הגישה השונה של אמיר יקותיאל היא זו שאפשרה לו להפוך לאחד מיזמי הנדל"ן המשפיעים ביותר בארץ. המקור של גישות אלה יכול להיות נעוץ בהשכלה המשולבת שלו: הוא למד עריכת דין לצד ניהול עסקים. יתר על כן, הוא למד את המקצועות האלה גם בארץ וגם בחו"ל. אלה אפשרו לו לקבל ראייה רחבה ביותר על שני התחומים וגם על כל מה שבניהם וקרוב אליהם.

הפרויקטים השונים של אמיר יקותיאל

בכדי להבין את מקור הצלחתו של אמיר יקותיאל, מספיק להסתכל על רשימה כללית ביותר של הפרויקטים עליהם עבדה החברה שהקים יחד עם מעוז יקותיאל – A.M.Y – קבוצת יקותיאל. באמתחתם יזמות מכל הסוגים:

1. בניית מגדלי יוקרה – פעילות המאפשרת להביא דיירים אמידים בעלי יכולות לשפר את הנוף של ערים קטנות אך עוד לא מפותחות, מה שמביא גם להתפתחות של עסקים במקום, שיפור בחזות העיר ופותח עוד ועוד אפיקי השקעה אפשריים.

2. בניה חברתית – אזורים המותאמים לסטודנטים (מבחינת מחירים, תנאים ומוסדות בקרבת מקום)

3. פיתוח עסקי – בניית קניונים המעניקים מקומות עבודה והזדמנות לפיתוח עסקים קטנים

4. פיתוח בנייני משרדים – גם פיתוח עסקי, אך מסוג שונה, פיתוח אזורים שלא היו פעילים בזירה העסקית בעבר באמצעות יצירת אזורים ייעודיים לפתיחת משרדים וסניפים של חברות עולמיות (רמז: כל מרכזי העסקים הגדולים, כגון עמק הסיליקון, מרכז מת"מ בחיפה או מרכז ההיי-טק ביוקנעם, כולם התחילו מניסיון שכזה)

5. השבחת קרקעות – הכנה לקראת פרויקטי נדל"ן מניבים בעתיד. ידוע שרכישת אדמה הינה זולה יותר מרכישת נדל"ן מוכן, משום שברגע שהקרקע "מופרית" ונבנים עליה פרויקטי נדל"ן, ההשקעה מניבה רווח גדול, משום שערך המקום עולה בצורה מיידית. כך שלהשבחת הקרקעות יש יתרונות כפולים, היא גם יוצרת הזדמנויות נדל"ן והתפתחות אזורית וכמובן שמביאה רווח משמעותי למי שהרים את הכפפה.

על אלו עקרונות מתבסס אמיר יקותיאל בפעילות שלו?

היכרות עם חלק מפעילותו של אמיר יקותיאל (ומדובר בהחלט על תיאור כללי ביותר, על קצה המזלג – משום שיזם זה פועל בישראל כבר מעל ל-20 שנה, במהלכן פעל באינספור תחומים ופרץ לא מעט גבולות) מאפשרת לגזור רשימה מצומצמת אך ברורה ביותר של עקרונות שהנחו אותו בהחלטותיו העסקיות והביאו אותו להצלחה הגדולה.

1. לא להתקבע על תחום אחד – גם אם נראה שבניית מגדלי יוקרה זה התחום המניב ביותר, פעילות במספר אפיקים בעלי פוטנציאל להצלחה מאפשרים להכפיל ולשלש את הסיכויים להצלחה.

2. לנצל הזדמנויות  - בכל תחום יש "חלון הזדמנויות" המאפשר לעשות פריצת דרך. האדם שמסוגל לראות את החלון הזה לפני כולם מסוגל לנצל את ההזדמנויות בצורה מרבית

3. חשיבה מקורית – כמו בכל תחום של יזמות, גם בנדל"ן חשוב מאוד קודם כל למצוא צורך (לדוגמא, כפי שאמיר יקותיאל שם לב לצורך של הסטודנטים במגורים המותאמים לצרכיהם) ולענות עליו. הדבר נכון גם עבור בניית מרכזי עסקים באזורים שבהם הם יכולים לפרוח ולהביא רווחים גם ליזמי הנדל"ן, גם לבעלי העסקים וגם לעיר כולה

4. שיתוף – אנשים זה כוח. על בסיס ההכרה הזאת החלו להתבסס בארץ רעיונות של השקעות שיתופיות בתחום הנדל"ן, השתתפות בהשקעה של אנשים פרטיים בסכומים קטנים יכולה לעזור להם להתפתח ולהרוויח בתחום הנדל"ן, אך תורמת באותה מידה גם ליזם שמקבל תזרימי מזומנים מבחוץ ועדיין יכול ליהנות מהרווחים של העסקאות שלו. שיתוף עם אנשים לא גורע מההצלחה שלך, אלא עוזר להכפיל אותו בכמות האנשים השותפים במיזם.

לאור כל זאת, ניתן להגיד את מה שאמיר יקותיאל הבין כבר מזמן: הצלחה בכל עסק ובעיקר בעולם הנדל"ן תלויה בגמישות, תושייה, ניצול הזדמנויות ולא פחות חשוב – תרומה לחברה, כי כל פעילות שטובה למגוון אנשים ולא רק לאיש העסק כבר עשויה להביא הרבה יותר הצלחה. 

אמיר יקותיאל

תגובות

מומלצים