רבבות משתתפים בהלווית תא"ל מוניר עמאר ז"ל

אלפים מכל הארץ הגיעו לחלוק כבוד אחרון לתא״ל מוניר עמאר ז"ל שנהרג בהתרסקות המטוס בשישי, שר הביטחון, הרמטכ"ל, חברי כנסת, ראשי ערים ומועצות, אנשי צבא וציבור, אמאמים ונכבדים, תלמידים, חברים ובני משפחה, סרטון

27.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רבבות משתתפים בהלווית תא"ל מוניר עמאר ז"ל

הלווית תא״ל מוניר עמאר ז״ל, התקיימה בישוב בו נולד וגדל ג'וליס, בהשתתפות רבבות אזרחים, שבאו ללוות את מוניר האדם המפקד הטייס האב ואיש המשפחה, בין המשתתפים שרים וחברי כנסת, קציני צה"ל ומשטרה בכירים.

בין המשתתפים הרבים שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט, ח"כ יצחק הרצוג, ח"כ ציפי לבני, ח"כ אבי דיכטר, ח"כ יואל חסון, אלוף יואב (פולי) מרדכי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, דובר צה"ל לשעבר, ראש עיריית חיפה יונה יהב, גם תלמידים של הריאלי שבנו סברי לומד איתם. משלחת פלסטינית משכם הגיעה להשתתף בהלוויה, את ארונו של תא"ל עמאר נשאו 6 תא"לים.

עמאר השאיר אחריו, אישה נבאל ושלושה ילדים, מוראד, מירה וסברי, מוראד הוא קצין ביחידה מובחרת, ומשפחה כואבת.

ראש העדה שיח' מוופק טריף בהספד אמר שזו אבידה גדולה לבני משפחתו, לכפרו ג'וליס ולמדינה.

הלווית עמאר

ראש המועצה בהשתתפות המשטרה וצה"ל, ערכו סדר להלוויה, הכניסות לכפר ג׳וליס נסגרו, הוכנו חניונים מסודרים והסעות מסודרות למשתתפי ההלוויה. ארונו של תא"ל מוניר ז"ל הוצב ליד בית העם בגוליס והמנחמים עברו על פניו ונפרדו ממנו, יחד עם בני המשפחה. אחר כך התחיל טקס אזרחי ברחבת המתנ״ס, שמיד עם סיומו, ליוו המשתתפים את המנוח בדרכו האחרונה לבית הקברות הצבאי לחלוק כבוד אחרון.

ראש מועצת ג'וליס מר סלמאן עאמר ספד לתא״ל מוניר עמאר: "כשאני מנסה להספיד את מוניר, תא"ל מוניר עמאר, עולה לי דמותו, עם החיוך התמידי על פניו. מוניר היה כאבן חקוקה עמוק בפיספס האנושי של כפר ג'וליס. הוא קורץ מאותם מצליחנים שלא יודעים ויתור מהו.

מוניר הוא בן למשפחה ותיקה ועמוקת שורשים בעשייה בכפר ג'וליס. מוניר בחר בדרך הצבאית כדרך חיים. הוא האמין בעשייתו. האמין בכל מאודו בצה"ל וערכיו.

הלווית עמאר

מוניר, למרות היותו קצין בכיר בצה"ל ועל אף זמנו הפנוי המצומצם, הוא הקפיד להיות אב משפחה למופת, אח ובן כפר נפלא. הוא היה מאוד מעורב בחיי החברה בכפר וכל זאת למרות ביישנותו ומופנמותו. שמו הלך לפניו. לא אחת, הרבה לפני היותי ראש המועצה בכפר, פגשתי בו ברחובות הכפר משתדל "להיכנס לקצב החברתי" ולתרום את חלקו לרווחת אנשי הכפר. אין זה מובן מאליו, במיוחד כשמדובר בקצין קרבי החי על זמן שאול.

מוניר היה חלק מקבוצת רוכבי אופניים שתרו את רחובות הכפר וסביבותיו ללא הרף. הוא התוודע אל כל פינות הכפר והכיר כל נפש החיה בו.

זה אמנם נדוש לדבר טוב על אנשים אחרי לכתם, אך במקרה של מוניר, לא היה אחד בכפר שלא אהב אותו. הוא היה מין "נסיך על מדים". נפשו של מוניר הייתה צנועה ומעשיו נחבאים אל הכלים. הוא היה "תותח אמיתי" ולפני הכל הוא היה אדם. היה מוסרי והקפיד על נימוסין אצילי.

הלווית מוניר עמאר זל

קשה לנחם משפחה שאיבדה בן כה נפלא. אך, נחמתם בעצמם ובעוצמתם כמשפחה מלוכדת שכל הכפר מסביבה. מוניר היה בן ואח לכולנו.

מוניר היקר, נוח על משכבך בשלום, ידידי. מקומך עם הטובים ביותר! תנחומיי העמוקים והכנים לבני משפחתו ולכל תושבי ג'וליס על האבידה הגדולה שפקדה אותנו. יהי זכרו ברוך".

את כל התמונות והקולות מההלוויה, בסרטון

 {YouTubeVideo id=0yd-nXtDH7k}

תגובות

מומלצים