פועלים לצמצום המחסור בכח אדם בשוק ההיי-טק במכללת נס

אדיב ברוך ורפי צרפתי חתמו על הסכם עם נס לניהול ותפעול מכללת נס, אדיב ברוך, ממייסדי נס טכנולוגיות ואיש הייטק בעל רקורד מרשים של הצלחות, ורו"ח רפי צרפתי לשעבר מנכ"ל המסלול האקדמי במכללה למנהל, חתמו על הסכם לניהול ותפעול מכללת נס

27.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פועלים לצמצום המחסור בכח אדם בשוק ההיי-טק במכללת נס

פועלים לצמצום המחסור בכח אדם בשוק ההיי-טק באמצעות 17 מסלולי הכשרות טכנולוגיות של המקצועות הנדרשים והמבוקשים ביותר בשוק המטרה: להכשיר את הדור הצעיר למקצועות היי-טק באמצעות מסלולי לימוד יישומיים המבטיחים הכנסה משמעותית מתחילת הקריירה חמישה קמפוסים, 80 מרצים ו-3,000 תלמידים.

איש ההייטק הוותיק והמוערך, אדיב ברוך, ממייסדי נס טכנולוגיות בסוף שנות ה-90, חוזר אליה כשותף לניהול ותפעול מכללת נס ביחד עם רו"ח רפי צרפתי, במטרה למצב אותה כחוליה המשמעותית במשק, בכל הקשור להכשרת מקצועות היי-טק. את המכללה ינהל רפי צרפתי, מי שהיה משך חמש שנים מנכ"ל המסלול האקדמי במכללה למנהל. במסגרת ההסכם, ניהול ותפעול המכללה יועברו לידי השניים.

הסכם  זה הינו מהלך ארוך טווח של תנופת פיתוח, שיווק והסברה. ככלות הכל, יש ביקוש רב לשירותים  של המכללה ואנחנו נדאג להגביר את ההיצע בהתאם", הסבירו השניים.

עם צוות של 80 מרצים, המכללה מקפידה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר, לתועלת תלמידיה, באמצעות חמישה קמפוסים הפרוסים ברחבי הארץ והיא מתמקדת בתחומי העיסוק המבוקשים בשוק הטכנולוגי ובהתאם למגמות הטכנולוגיות בשוק ובדינמיות הנדרשת. בימים אלה מתווספים להכשרות שני מקצועות "חמים" במיוחד והם סייבר והאינטרנט של הדברים (IOT).

אדיב ברוך אמר: "כל שנותי בתעשיה פעלתי למען הכשרה וליווי של מנהלים רבים, תוך זיהוי ביקושים ומגמות בתעשיית ההיי-טק. ניהול  המכללה מאפשר לנו להמשיך קו זה, שבבסיסו עומדת השקעה בהון האנושי שהינו המשאב החשוב ביותר למדינת ישראל. התאמנו את ההכשרות המקצועיות המשתנות לצרכי השוק מתוך כוונה להיות בית לכל בוגר שלנו לכל אורך ההתפתחות המקצועית והאישית שלו".

רפי צרפתי אמר: "בעידן שבו סובל שוק ההיי-טק ממחסור בכח אדם מיומן ומקצועי מכל שכבות המקצוע ובכל רחבי הארץ, מכללת נס נגישה לכל מי שרוצים להשתלב בענף מבוקש ומתגמל זה. עם מגוון גדול של המקצועות הנדרשים ובתחומי העיסוק המבוקשים ביותר בשוק הטכנולוגי, אנו משמשים היום חוליה חשובה באקו סיסטם, לצמצום המחסור. על פי נתוני האוצר, הביקוש לעובדי ההייטק הקפיץ את השכר בענף בשנת 2015 בעוד הענף סובל מחוסר משווע בכח אדם שהוכשר, גם ללא תואר אקדמי, ועם הבטחה לשכר נאות מתחילת הדרך. הביקוש נובע בעיקר מכניסה של עוד תאגידי היי-טק בינלאומיים לישראל ואקזיטים בולטים מתרבים, מגמה שפתחה גם את שנת 2016".

רפי צרפתי

עוד על אודות מכללת נס: מכללת נס הוקמה בשנת 2001 ולה קמפוסים בפריסה ארצית: תל אביב, ירושלים, נתניה, רחובות, באר שבע והיא מלמדת כאמור את מגוון המקצועות הנדרשים והמבוקשים ביותר בשוק הטכנולוגי, ומציעה גם מסלולי הסבה והכשרה מקצועית. המכללה פונה לקהל תלמידים  רחב, החל מחיילים משוחררים, אקדמאיים וציבור המבקש לרכוש השכלה בתחומי הייטק וכלה בתאגידים וארגונים בכל המגזרים, המעניקים לעובדיהם הכשרות מקצועיות בתחומי ההיי-טק, והיא בעלת שותפויות אסטרטגיות עם הגופים המפורסמים בעולם, כמו IBM ,SAP ,Microsoft.


ואלה הם התחומים הנלמדים: סייבר, אינטרנט של הדברים, (IOT) ניהול רשתות ותשתיות, פיתוח והנדסת תוכנה, פיתוח אפליקציות למובייל, אבטחת מידע, שליטה ובקרה ,BI הדרכת והטמעת מערכות מידע, מפתחי ISTQB ו-QA, בדיקות תוכנה, קידום אתרים במנועי חיפוש, גרפיקה ומולטימדיה, הדרכה והטמעת מערכותSAP , ניהול מערכות מידע, ניהול חברות טכנולוגיות, ניהול טכנולוגי - ניהול פרויקטים והכנה לבחינות. בנוסף מציעה המכללה מיומנויות ניהוליות ומשלימות: ניהול ומנהיגות, ניהול צוות, תקשורת אפקטיבית, הנעת עובדים, הדרכה טובה, פרזנטציה מנצחת ושרות.

תגובות

מומלצים