סוגי שיש לחיפוי קירות ומדרגות

בשנים האחרונות קיים טרנד חדש ומלהיב של חיפוי קירות ומדרגות פנים וחוץ באמצעות אריחי שיש או אבן טבעית. חיפוי שיש לקירות פנים וחוץ מעניק מראה יוקרתי למבנה, משדרג את המראה הכללי ותורם לעיצוב אלגנטי, ייחודי ויוצא דופן.

29.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סוגי שיש לחיפוי קירות ומדרגות

יש מגוון רחב של סוגי שיש לחיפוי קירות ומדרגות: בין היתר, ניתן לבצעו באמצעות שיש חברון, גרניט פורצלן, שיש אוניקס, קררה, טרוורטין ועוד. שיש מהווה חומר גלם מעולה לחיפוי קירות ולמדרכי מדרגות בזכות עמידותו הגבוהה, יכולת הבידוד שלו, קלות הניקיון והתחזוקה, חוזקו וכמובן - מראהו היוקרתי והמלכותי, ושלל הגוונים והטקסטורות מהם ניתן לבחור.

סוגי שיש נפוצים לחיפוי קירות ולמדרגות

בארץ קיימות מחצבות לכריית שיש, כמו גם באירופה - בעיקר באיטליה, בספרד ובפורטוגל, אך ניתן למצוא אריחי שיש גם ממדינות אחרות מרחבי העולם. בין סוגי השיש הנפוצים ביותר ניתן למצוא את שיש חברון - הידוע גם בשם אבן חברון - שמקורו במחצבות הרי חברון, הנמצאות בשטחי הרשות הפלסטינית; שיש קררה המגיע אלינו ממחצבות שיש באזור טוסקנה שבאיטליה, ולמעשה שיש זה הוא אבן גיר יוקרתית במראה מלכותי ששימש את הרומאים בעבר לפסלים ולחיפוי קירות של מבנים עתיקים.

כמו כן, בין אריחי השיש לחיפוי קירות ולמדרגות ניתן למצוא את אריחי גרניט פורצלן בהם נעשה שימוש נרחב לריצוף וליצירת משטחי עבודה למטבח, אך השיש מתאים גם לחיפוי קירות וניתן לבחור מבין מבחר גוונים וטקסטורות מרשימות. בנוסף, קיים שיש קוריאן, המאופיין לרוב בגווני אפור מבריק. שיש קוריאן ידוע בעמידותו הגבוהה לאורך שנים ארוכות.

כדאי לכם להכיר גם את שיש רוסו, בעל המרקם המרהיב - גידים בשלל צבעים ססגוניים ונועזים. שיש רוסו מתאים במיוחד לחיפוי קירות חיצוניים, לחיפוי קירות של חדרי רחצה ולמדרגות פנים וחוץ. השיש מגיע בשלל צבעים מרשימים כמו אדום בוהק, בורדו ייחודי עם גידים לבנים ועוד. כמו כן, שיש קרמה מרפיל נחשב לבחירת מצוינת לחיפוי קירות פנים וחוץ, ומתאים במיוחד לסביבות רטובות כמו קירות חדר הרחצה והאמבטיה בשל עמידותו הגבוהה בפני מים ולחות גבוהה.

שיש למדרגות

כאשר בוחרים אריחי שיש למדרגות, חשוב לציין מראש האם מדובר במדרגות בתוך הבית או מדרגות חוץ, החשופות לפגעי מזג האוויר. את השיש ניתן לעבד בהתאם לאופן השימוש, כאשר למדרגות חוץ נהוג לבצע עיבוד וליטוש כדי לשמור על מרקם גס ומעט מחוספס, למניעת החלקה אחרי גשם או השקיה של הגינה.

חשוב לבחור אריחי שיש לחיפוי קירות ומדרגות בהתאמה לשאר העיצוב במבנה, כדי ליהנות מהרמוניה עיצובית וממראה יוקרתי ומרשים. מדרגות שיש תורמות למראה יוקרתי ומלכותי, כאשר ניתן לבחור בשיש מסוג רוסו המעניק מראה כפרי וחמים יותר.

ראוי להדגיש כי שיש לחיפוי קירות ומדרגות שומר על תכונותיו לאורך שנים ארוכות, כמעט ואינו דורש תחזוקה למעט ניקיון שוטף והוא עמיד ביותר וידוע גם בחוזקו הרב.

שיש לחיפוי קירות

תגובות

מומלצים