הארכת פיילוט המאגר הביומטרי בתשעה חודשים

מליאת הכנסת אישרה את הצו שמאריך את פיילוט התיעוד והמאגר ביומטרי בתשעה חודשים, כפי שאושר ע"י הוועדה המשותפת ליישומים ביומטריים המורכבת מוועדות החוקה, הפנים והמדע, החליטה להיענות לבקשת שר הפנים, ע"פ בקשת שר הפנים אריה דרעי.

30.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הארכת פיילוט המאגר הביומטרי בתשעה חודשים

תקופת הפיילוט החלה ב-30.6.13. בחודש יולי אשתקד הוועדה המשותפת ליישומים ביומטריים אישרה את בקשת שר הפנים דאז סילבן שלום, והאריכה תקופת הפיילוט של המאגר הביומטרי בתשעה חודשים נוספים עד ליום - 31.3.16, וכעת התבקשה לאשר הארכה נוספת על ידי שר הפנים אריה דרעי.

יו"ר הוועדה המשותפת ח"כ ניסן סלומינסקי: הצטערתי צער רב שכל הנושא הזה הגיע ברגע האחרון. אני מקווה בכל לב שזו הפעם האחרונה שמתבקשת הארכה בנושא הזה, אין בכך שום צורך. כולם חרדים מאוד לנושא אבטחת המידע ואבטחת המאגר, שמענו מהנציגים שההגנה הטובה ביותר שמדינת ישראל יודעת לעשות, נעשה כדי להגן על המאגר.

ח"כ מיקי רוזנטל: אי אפשר לקיים שוב ושוב את אותם דיונים בגלל ששר כזה או אחר הלך הביתה. בסוף זה עולה לציבור המון כסף. אין טיעונים מקצועיים חדשים אבל גם אין החלטה. בדיון של שלוש שעות השר יכול להחליט, אפשר לגמור את העניין הזה בשבוע, לא צריך תשעה חודשים.

ח"כ דב חנין: המאגר הביומטרי הוא גם מיותר וגם מזיק. ברמה העקרונית הוא מזיק כי אנחנו לא רוצים לחיות בחברת האח הגדול וברמה המעשית הוא מזיק כי בסופו של דבר הוא ייפרץ. הנתונים האישיים ביותר של אנשים יהיו נחלת הכלל ועלולים להגיע לידיים הלא נכונות.

ח"כ תמר זנדברג: המאגר הביומטרי הוא מאגר שבו בעתיד יהיה מאגר של אמצעי זיהוי ביומטרי. מומחים כבר השוו את זה שכל אחד יתבקש לבחור סיסמא אחת לכל החשבונות בחיים שאי אפשר להחליף אותה, והאזרחים יהיו חייבים להכניס אותה למאגר שבו יש את הסיסמאות של כל אזרחי המדינה. האם מישהו היה מסכים לזה?

יו"ר הוועדה המשותפת ח"כ צחי הנגבי: אנחנו לא מצביעים על הנושאים שעמדו במוקד הדברים שנשאתם. אני לא חושב שיש בקואליציה ראייה זהה של עתיד המאגר הביומטרי. יש לנו שאלות, תהיות דילמות וגם אמירות שעומדות בסתירה לטקסט של החוק המקורי. יבוא יום שאנחנו נעמוד כאן ונקיים דיון מצפוני, ערכי, ביטחוני, אזרחי, עמוק, ונקבל החלטה. גם אני עדיין לא קיבלתי תשובה לשאלה האם ניתן לוודא באופן הרמטי שלא תהיה פריצה למאגר. אבל זה לא ההצבעה היום.

41 תמכו 32 התנגדו והצו אושר.

תגובות

מומלצים