פועלים למניעת תאונות בתוך ומחוץ למוסדות החינוך

תאונות תלמידים במערכת החינוך למרבה הצער הינן דבר שכיח, תאונה בשטח בית הספר יכולה לקרות עקב קיום מפגע או ליקוי במבנה בית הספר, על פי ההערכות, מדי שנה מדווחים כ 15 אלף אירועי תאונות עם תלמידים נפגעים במוסדות החינוך בישראל, מהם כ 2000 בצפון.

04.04.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פועלים למניעת תאונות בתוך ומחוץ למוסדות החינוך

"בטיחות תלמידים במוסדות חינוך הוא נושא שבנפשנו, מיקסום הפעילויות  למניעת היפגעות הוא יעד מחוזי מסדר גבוה וערך מרכזי בתכנית העבודה המחוזית לצפון כי הנושא הוא בחזקת פיקוח נפש ממש", כך אמרה מנהלת המחוז ד'ר אורנה שמחון, בכינוס מפקחים שהוקדש במיוחד לתכלית זו.

דובר המחוז דויד גורלי מציין כי הממונה על התחום באגף הביטחון במשרד הראשי רותם זהבי, נתן הרצאה מאלפת וסקירה מקיפה בנושא ובסיום אפשר לפורום המפקחות והמפקחים שאלות ותשובות, סיכום ותובנות,  במסגרת פאנל.

תאונות במערכת החינוך הן פוטנציאל לסיכון שלום הילדים כמו גם נטל כלכלי וחברתי

על פי ההערכות, מדי שנה מדווחים כ 15 אלף אירועי תאונות עם תלמידים נפגעים במוסדות החינוך בישראל, מהם כ 2000 בצפון, רוב האירועים, עד 60 אחוזים, הם מתאונות דרכים.

הנזק למערכות הבריאות והרווחה מסתכם בכ 1.5 מיליארד ש"ח לשנה.

הסדרת הטיפול וההתנהלות בנושא נעשים באמצעות חוזר מנכ"ל מיוחד מול פעילויות כמו טיולים , לימודי מקצועות טכנולוגיים ומדעיים, מלאכה, קייטנות, מחנות קיץ, הגעה וחזרה מבית הספר, וכד' .

תיכלול הנושא : חיים אדרי קב'ט המחוז, וופיק שיבל ממונה בטיחות ,מרגלית רטר ממונה לזה'ב. 

תגובות

מומלצים