חופשה באי יווני- חמשת האיים המובחרים מבין האיים הדודקאנסיים

חופשה באחד האיים הדודקאנסיים בדרום מזרח הים האגאי, מזמנת למבקרים נופים מדהימים, החל מפלאי הטבע של האי קרפטוס ועד לאתרים הקדושים של פטמוס.

14.04.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חופשה באי יווני- חמשת האיים המובחרים מבין האיים הדודקאנסיים

באזור זה אפשר לגלות טירות מימי הביניים, ערי חומה עתיקות וחופים נפלאים. וליהנות גם מהנאות מודרניות יותר כמו, ברים, מועדונים ובתי קפה שוקקים בעונת השיא.

1. האי קרפטוס – מציע חופשה פעלתנית בטבע
למרות שמדובר באי זעיר, כשתגיעו עם דילים לקרפטוס תגלו שהאי מציע המון דברים שאפשר לראות ולעשות כמו, גלישת חופים ומסלולי הליכה בנופים משתנים באופן תדיר. למשל, טחנות הרוח באי קרפטוס שהוקמו כאן לפני מאות בשנים על קצות הצוקים, נבנו כך שיוכלו להחזיק מעמד לנצח.
למרות השטח הקטן, האי מספק מגוון גדול של נופים, מה שהופך אותו למושלם לפעילויות בחוץ כמו, חופי גלישה ברמה עולמית, מסלולים שעוברים דרך גבעות רכות והם אידיאליים לרוכבי אופניים, ומים כחולים ומנצנצים שמתאימים לשחייה ולצלילה.
לקריאה נוספת אודות קרפטוס, לחצו כאן

2. האי רודוסהזדמנות לחופשת חוף באווירת ימי הביניים

רודוס הוא האי הגדול מבין האיים הדודקאנסיים. סמטאות העיר העתיקה והארמון שנראה כמו טירה (ה-Grand Masters), יחזירו אתכם לאבירים של ימי הביניים. ארמון זה, שהיה בעבר כלא טורקי, משמש היום כמוזיאון.
ברודוס, ארמונות מימי הביניים לצד קפלות ביזנטיות ובתי מרחץ טורקיים וכל מה שצריך זה רק לדמיין את האבירים המשוריינים דוהרים ברחובות העיר.
רודוס נמצאת במרחק של חמש שעות שיט במעבורת מקרפטוס.

3. האי קלימנוס (Kalymnos) – הכי טוב לחופשה על שפת הים

קלימנוס הוא אי בדרום מזרח הים האגאי, ממערב לחצי האי בודרום, בין האיים קוס ולרוס. נמל Pothia באי הוא נקודת תצפית מושלמת אל הים. האוויר הומה קולות דייגים שפורקים את סירותיהם, צלילי צלחות מקשקשות בבתי הקפה שלצד המים, וטרטורי טוסטוסים שחולפים במקום במהירות.
צלילה לאיסוף ספוגים היא אחד מענפי התעשייה העיקריים של האי קלימנוס מאז ימי אפלטון, ובלב ליבם, האנשים כאן עדיין שייכים לים. כל אחר הצהריים, ליד נמל Pothia, צוללני ספוגים גוררים לכאן את שללם. על קירות הקתדרלה הצהובה והמסנוורת, שעומדת מול הים, נשענים הצוללנים, מושכים את הספוגים מהרשת הגדולה ומניחים אותם לייבוש בנינוחות שהולידו המיומנות והניסיון רב השנים.
אי זה נמצא במרחק שלוש שעות נסיעה בסירה מהירה מרודוס.

4. לרוס (Leros) – המקום הטוב ביותר להאט את הקצב

באי לרוס הזמן עובר לאט יותר. המעבורת נכנסת ל-Agia Marina, ועוגנת לצד סירות הדייגים הדהויות ונהגי המוניות המנמנמים. אין כאן אטרקציות מדהימות, רק כמה מוזיאונים, קצת חורבות וכמה אתרי צלילה. אבל, לרוס היא המקום האידיאלי למי שרוצה פשוט להירגע.
לרוס נמצאת במרחק 50 דקות נסיעה בסירה מהירה מהאי קלימנוס.

5. פטמוס (Patmos) – האי שמספק קצת תרבות

באי פטמוס האוויר מלא בצלצול פעמונים ואנשים שמתאספים לשעת המזמורים שמהדהדים במנזר סנט ג'ון, מנזר אורתודוקסי שיושב לו במרומי גבעה בעיר העתיקה Hora. במשך מאות בשנים הצליח האי פטמוס לפתות נוסעים דתיים ואינספור צליינים נוצריים שעדיין מגיעים מכול רחבי העולם כדי לראות את האי שנחשב לאחד המקומות הקדושים ביותר מחוץ לירושלים.

תושבי פטמוס הם שילוב של מקומיים גאים וגולים שהתיישבו במקום כדי לבטא את עצמם מבחינה רוחנית ואומנותית. חנויות מקומיות מוכרות תכשיטים בעבודת יד, ציורים ומלאכות אחרות.

האי קרפטוס

תגובות

מומלצים