בחירת קסדה בטיחותית לאופנוע - קווים מנחים

הקסדה היא הדבר החשוב ביותר עבור רוכב האופנוע, שכן היא מצילה חיים ושומרת על הראש מפני פגיעות קשות. בין אם מדובר באופנוע כבד ואימתני ובין אם אתם רוכבים על קטנוע 50 סמ"ק.

18.04.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בחירת קסדה בטיחותית לאופנוע - קווים מנחים

כל רכיבה מחייבת חבישת קסדה ועדיף איכותית ככל שניתן. כיצד בוחרים קסדה שכזאת? להלן מספר דגשים שחשוב להתייחס אליהם.

קסדה בעלת תו תקן

מאחר ורוכב האופנוע חשוף ביותר במהלך הרכיבה, הרי שהקסדה בסופו של דבר היא הדבר שמונע את החבלה הכה קשה במקרה של נפילה. מסיבה זו חשוב מאוד לקנות קסדה איכותית שבאמת תעמוד במשימה, כזו שעומדת בתקנים המחמירים ביותר ושלה אישור רשמי של מכון התקנים הישראלי. עבור המחמירים יותר, כדאי מאוד לבדוק האם הקסדה נושאת על גבה עוד סמלי תקנים כגון ה- DOT האמריקאי.

קסדה מלאה

קסדה בטיחותית לאופנוע היא קסדה שאוחזת באופן מלא את כל חלק הראש ובמילים אחרות – קסדה מלאה. לעומת אחיותיה, הקסדות הנפתחות והקסדות החלקיות (כגון קסדת חצי), קסדה זו אולי יותר "חונקת" והרבה פחות מאווררת, אך היא עוטפת את כל הראש ואינה משאירה מקום לפציעה מיותרת. מדובר בקסדה הבטיחותית ביותר שניתן למצוא, ולמעשה קסדות החצי אינן מותרות כלל לשימוש כיום בישראל.

קסדה חזקה

קסדה יכולה להיות תקנית אך עדיין לא להיות חזקה כמו קסדות תקניות אחרות, בטיחותיות יותר. קסדות "רגילות" וסטנדרטיות שכאלה הינן קסדות שעשויות מפלסטיק קשיח בעיקרן. קסדות איכותיות יותר יהיו עשויות בנוסף גם משכבת פיברגלאס, שמעניקה להן קשיחות נוספת אך יחד עם זאת גמישות שעוזרת לספוג את המכה ולהפחית מעוצמתה.

קסדה מותאמת אישית

קסדות נועדו להתאים לממוצע הממדים של היקפי הראשים. אלא, שקיימת שונות גדולה באוכלוסיה בקשר להיקף, גודל וצורת הראש כך שגם מותג מוביל כזה או אחר אינו חייב דווקא להתאים בצורה טובה לראש שלכם. הדבר מתבטא בקסדה הדוקה מדי ולא נוחה על הפנים ובמקרים הפחות טובים, היא לא תאחוז את ראשכם במהירויות גבוהות, קל וחומר במקרי תאונות ונפילות. קסדה בטיחותית היא קסדה שמתאימה בצורה מדויקת לראשכם. לכן, אל תתפתו להזמין קסדות באינטרנט או "לבקש מחבר שיקנה לכם". צאו ובדקו את מגוון הקסדות אצל הספק, הנידו את ראשכם חזק לצדדים כאשר היא מונחת עליכם וודאו כי היא לא זזה ונוחה עבורכם.

קסדה ממותג מוביל

קסדות הן לא עסק זול. בנוסף הן עשויות להיאבד וגם מהוות מוקד לגניבה. הכל נכון- אך בסופו של דבר הקסדה שומרת על חייכם ועל כן לא משנה מה, חיסכו בכל אלמנט אחר באופנוע אך לא בקסדה. רכשו אך ורק מותג מוביל בתחום הקסדות ואל תתפשרו גם אם הוא יקר יחסית.

שתהיה לכם רכיבה נעימה ובטוחה!

בחירת קסדה בטיחותית

תגובות

מומלצים