להדיח את וסרמן

18.04.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להדיח את וסרמן

האופוזיציה בהסתדרות המורים פתחה במשאל אינטרנטי

המאבק על הנהגת הסתדרות המורים עולה כיתה: סיעת "נחל", המהווה את האופוזיציה העיקרית להנהגתו של יוסי וסרמן בהסתדרות, פתחה במשאל אינטרנטי באתר מול 150 אלף עובדי ההוראה בהסתדרות המורים על הקריאה להחליף את היו"ר.

הקמפיין הושק באתר וויזמאס הרשת החברתית למשאלי עם, תיעדוף בעיות חברתיות וקידום מאבקים ציבוריים.

"וויזמאס הוא כלי שמאפשר לאנשים מהשורה ולארגונים מהשטח אפשרות להגיע אל הציבור, להציע לו רעיונות לשינוי ולשמוע את דעתו, וכזה הוא המשאל של סיעת נחל בהסתדרות המורים", אומר מייסד ומנכ"ל וויזמאס, נתי יפת, "המשאלים הציבוריים בוויזמאס מאפשרים לארגונים להפוך להיות דמוקרטיים יותר, ומאפשרים לציבור להשפיע יותר על הארגונים שאמורים לייצג אותו".

סיעת נחל בהסתדרות המורים הוקמה ב-2010 בידי גילה קליין, מורת תיכון ותיקה מאשדוד, שניהלה בעבר את המרכז להשתלמויות מורים במכללה למינהל ושימשה בתפקידים שונים בהסתדרות המורים. מאז 2010 הסיעה מריצה את קליין מול וסרמן להנהגת הסתדרות המורים. לדברי קליין:

"הסיעה קמה לתת מענה לרצון של רבבות עובדי הוראה להפוך את הסתדרות המורים מדיקטטורה לדמוקרטיה.

הרודן השולט בה כיום משתיק חלק גדול מהביקורת שלנו בפורומים שלנו ובתקשורת הממוסדת, כך שחלק מהמורים כלל לא מודעים לקיומה של אלטרנטיבה. אתר 'וויזמאס' מהווה הזדמנות בשבילנו להגיע למודעות ולרתום את ציבור המורים למאבק שלנו להחלפת ההנהגה".

סיעת נחל העלתה בוויזמאס ארבעה משאלים. משאל אחד שואל: האם להדיח את וסרמן מתפקידו? משאל נוסף מעלה את הרעיון לפצל את החופש הגדול לשני חלקים; משאל שלישי מעלה קריאה לבטל את שעוני הנוכחות למורים בבתי הספר; המשאל הרביעי מעלה קריאה כללית לשיפור תנאי העבודה של המורים, וקורא למורים לצאת להפגנות ושביתות בדרישה שיקבלו את שכרם במועד, שדרגות השכר שלהם יעודכנו במועדן, ועוד.

אודות וויזמאס

וויזמאס היא רשת חברתית חדשה וממוקדת המוקדשת למשאלי עם, המאפשרת לכל אזרח לפתוח משאל כדי להקדם רעיונות ויוזמות שהוא מאמין בהן. בין הגופים שכבר פעילים באתר נמנים קואליציית הארגונים נגד מתווה הגז הטבעי, ועד שוכרי הדירות של ישראל, ארגון "ישראל שלי", ארגון "100 ימים של שקיפות", חברי כנסת, רשויות מקומיות ומפלגות בפוליטיקה המקומית, ועוד ועוד.

לאחרונה קם במסגרת וויזמאס מיזם משותף של ששת אתרי העיתונות החופשית בישראל המגייס כספים ורעיונות לעיתונות חוקרת.

אתר וויזמאס מעניק לגולשים מסגרת מובנית וכלים מעשיים לניסוח והובלת קמפיינים, ומקיים משאל מתמיד ותחרות מתמדת על תמיכה ציבורית ביוזמות. באתר ניתן נמצאים שאלונים לאיסוף מידע, מנגנון התנדבות, עצומה, גיוס כספים, קריאות לפעולה ועוד והם מאפשרים גם לאזרחים חסרי ניסיון להוביל קמפיינים ציבוריים.

חברת הסטארט-אפ וויזמאס הוקמה לפני ב-2013 בידי נתי יפת – יזם חברתי ויועץ תוכן ובעברו עיתונאי, ורועי בירגר - מהנדס תוכנה בוגר הטכניון.  החברה גייסה כמיליון שקל ממשקיעים פרטיים, וכעת ממשיכה בגיוסים נוספים. משרדי החברה נמצאים בלוד.

לעמוד המשאלים של סיעת נחל בוויזמאס: http://www.wizmass.com/user/25087 

תגובות

מומלצים