עיצוב הבית – דגשים עיקריים

התהליך של עיצוב הבית הוא תהליך שיכול מעט להטעות, שכן לנו כבעלי הבית ישנן דרישות מאוד מוגדרות לכאורה לגבי איך היינו רוצים לראות את הבית שלנו.

22.04.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עיצוב הבית – דגשים עיקריים

העניין הוא שבמרבית המקרים מדובר במעין הבזקים חלקיים של דוגמאות עיצוב שנחשפנו אליהן בקטלוגים, גלריות, בבית חברים או בני משפה, או אפילו במשרד בו אנו עובדים.

בפועל, מדובר בתהליך מאוד מקצועי שחייב להתבצע בצורה מסודית ועל פי עקרונות מקצועיים, ולא על פי מצבי רוח זמניים או טעם אישי שיכול להתאים לנו היום, אך להיראות לנו בדיוק הפוך בעוד שנה או שנתיים.

דגשים שהם בעיקר תהליכיים

בדיוק מהסיבה הזאת, כאשר אתם עוברים את התהליך של עיצוב הבית, ישנם מספר דגשים מרכזיים שאתם רוצים לפעול על פיהם לאורך כל הדרך:

1.תהליך העיצוב הוא כאמור, תהליך מאוד מקצועי, ולכן כבר בשלב הראשון כדאי להשקיע מאמץ וזמן באיתור איש מקצוע שילווה אתכם לאורך כל התהליך.

2.גבשו לעצמכם את תכנית העיצוב הפרטית שלכם מצד אחד חשוב שהעיצוב יבוצע על פי עקרונות מקצועיים, אבל מצד שני זה הבית שלכם, והמסגרת המקצועית הזאת צריכה לכלול את ההעדפות והרצונות האישיים שלכם.

3.היחשפו לכמה שיותר אפשרויות באמצעות קטלוגים וגלריות, רשמו בכתב את כל מה שמאוד מוצא חן בעיניכם, ואת כל מה שממש לא מוצא חן בעיניכם, והגישו את כל מה שכתבתם לאיש המקצוע ששכרתם.

4.נסו לחשוב בצורה שיטתית הגדירו לעצמכם את סגנון העיצוב שאתם מעדיפים, מרקמים שאתם מעדיפים, גוונים שעושים אתכם שמחים, חומרי גלם שמעניקים לכם את האסתטיקה הדרושה וכדומה.

5.חשבו במונחים של אווירה עיצוב הבית הוא בסופו של דבר תהליך שאמור ליצור אווירה טובה בבית שלכם. אווירה טובה יכולה להיות שונה מאוד בין אדם לאדם, כשאחד מחפש את האווירה החמימה והנינוחה של הסגנון הכפרי, לעומת אחר שמעדיף את האווירה הדינמית והבוהקת של סגנון העיצוב המודרני. הגדירו את האווירה שאתם רוצים ליצור כבר בשלבים הראשונים.

6.השאירו את כל השאר לאיש המקצוע מרגע שהגדרתם את כל הרצונות וההעדפות האישיות שלכם, תנו לאיש המקצוע לנהל את התהליך עבורכם, רק שימו לב שהוא אינו משתלט על התהליך מצד אחד, ושאינו מקבל את כל מה שאתם אומרים מצד אחד. ההנחיה המקצועית צריכה להביא אתכם בראש סדר העדיפויות, אך גם לדעת לבלום ולשנות כיוון כשצריך.

משימה לאיש מקצוע בלבד

ככלל, ייתכן שאתם מחפשים מידע על דגשים מרכזיים בהיבט המקצועי של עיצוב הבית, אך העובדה הפשוטה היא שאם אינכם אנשי מקצוע בתחום העיצוב, אתם פשוט לא אמורים לעסוק בכך. כל תהליך העיצוב, ראוי שיבוצע על ידי ובליווי איש מקצוע בלבד, כשאתם רק דואגים להביא את עצמכם ואת ההעדפות שלכם בצורה מסודרת אל תוך התהליך.

עיצוב הבית

תגובות

מומלצים