המצב הכלכלי בכפר הדרוזי

בשנתיים האחרונות בכפר הדרוזי המצב הכלכלי השתפר בצורה משמעותית לגבי המלומדים ששני בני הזוג עובדים מבוקר עד לילה, והשכבה החלשה שני בני הזוג עובדים אבל מרוויחים פחות באלפי ₪, ילדים להורים עמידים עוברים לחיפה.

01.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המצב הכלכלי בכפר הדרוזי

הכפר הדרוזי מתחלק לשתי שכבות אחת למעלה שלא חסר להם כלום והשכבה השנייה בתחתית שמצבם הכלכלי מדאיג מאוד.

פעם בכפר הדרוזי היו כולם שווים אין עשיר ואין עני ואם הייתה משפחה נקלעת למצוקה כולם היו מתגייסים לעזור ולתמוך, היום המצב שונה לגמרי, פעם כאשר עובד היה צריך לשלם לעבודתו סכום כספי כדי שיוכל לרכוש מניה בחברה, כל המשפחה הייתה משתתפת ותורמת כסף, היום התופעה החיובית הזו נעלמה מהנוף הכפרי.

בדיקות רבות נערכות, מדוע משפחות נמצאות בתחתית החיים הכלכליים ומצבם קשה ולזה אין הרבה תשובות כי בכל מקרה כולם עובדים והרבה שעות אבל יש חלק שמרוויח שכר גבוה וחלק שמרוויח פחות, בנוסף למספר וגיל הילדים במשפחות הצעירות.

מספר גדול של משפחות נמצאות בתחתית במצב קשה ביותר שאין להם לשלם לילדיהם עבור חוגים והוצאות חינוכיות חוץ מהמסגרת החינוכית, חלק מילדי אותן משפחות יוצא לעבוד בכל עבודה והעיקר שיוכל לממן את עצמו, כי מההורים מאוד קשה לקבל כסף ואפילו לא דמי כיס.

מנגד יש את המשפחות העמידות שמצבם ומצב ילדיהם רחוק מכדי להכיר מקרוב את מצבם הפחות טוב  של האחרים, כי להם יש הכל ובעיקר החברה של אותם ילדים באה ממקומות אחרים, הילדים לומדים מחוץ לכפרים ואין להם מגע כלשהו עם אותם ילדים שמגיעים ממשפחות חלשות, גם אין להם עניין ליצור קשר איתם, גם כשאפשר, כי זה לא המעמד שלהם.

הנתונים שמועברים ללשכת הרווחה בכפרים מדאיגים מאוד, למרות שבלשכות הרווחה ההתערבות באה רק אחרי מעשה, היום אנו עדים שיותר בני נוער וילדים מעורבים בפלילי ובדברים שילדים אסור להם לעשות, להרבה ילדים אין שום הכוונה או הדרכה ורצון להרחיקם מהדרך בה הם הולכים.

העמותות החברתיות כמעט נעלמו מהכפר הדרוזי, הן חוזרות רק לשבועיים לפני החג ושוב נעלמות מהנוף, היום הרחוב המקומי זקוק מאוד להדרכה והכוונה, כי מספר הנערים המסתבכים בחוק הוא גדול במיוחד בשנתיים האחרונות.

תגובות

3. משטרה ! לפני 8 שנים
עאלק מדברים על עתיד!
2. עספאני לפני 8 שנים
מודאג מהמצב
1. התנועה החברתית הצעירה ....حركة לפני 8 שנים
فقير الأحوال كبير المواقف

מומלצים