23 דרוזים וצ'רקסים יסיימו קורס מדריכי טבע למערכת החינוך

קורס ייחודי למדריכי טבע, ייעודי לבני העדה הדרוזית והצ'רקסית' הקורס, בן 366 שעות, מחציתן התנסות וסיור ומחציתן הרצאות וסדנאות, עוסק במיומנויות נוף אדם, חיי שדה ושדאות, התמצאות ומחנאות.

01.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
23 דרוזים וצ'רקסים יסיימו קורס מדריכי טבע למערכת החינוך

לראשונה מזה עשור קורס מדריכי טבע למערכת החינוך בכפרים הדרוזים והצ'רקסים.

המדריכים מוכשרים על פי תוכנית משרד החינוך שאמון על ההסמכה והפיקוח, הבוגרים ישתלבו במערכת החינוך דרך החברה להגנת הטבע וילוו תלמידים וכיתות בכל רחבי הארץ.

הקורס לבני העדה הוא פרי יוזמה של מרכז ריאן דרוזים צ'רקסים, הפועלת בתחום התעסוקה בחברה הערבית. זוהי הפעם הראשונה בה נערך קורס ייעודי בתחום זה המיועד לעדה הדרוזית והצ'רקסית. הקורס האחרון שנפתח למגזר הלא יהודי היה לפני 8 שנים ולכן נוצר חוסר במדריכים.

אחסאן הנו, מנהל תכנית ריאן דרוזים צ'רקסים הדגיש כי הבחירה בקורס מדריכי טבע נעשתה לאחר מחקר בנושא אודות הצרכים מהשטח: "ראינו כי קיים מחסור אקוטי במדריכי טבע במערכת החינוך ובחברה להגנת הטבע. אנחנו, כמרכז תעסוקה, השמה והכשרה, מאתרים מקצועות נדרשים ומבצעים את ההכשרה הנדרשת, ללא עלות למשתתפים המסוננים בקפידה. בסופה של הכשרה אנחנו מבטיחים לבוגרים עבודה בתחום." לדבריו, "אין מדובר בלימודים לשם לימודים, אלא לשם רכישת מקצוע שיעניק קריירה ובטחון תעסוקתי".

לטובת הקורס אותרו 25 משתתפים שעברו מיון על ידי אנשי מרכז ריאן שבהפעלת אלפנאר. כל המשתתפים בעלי אוריינטציה חינוכית ואהבה לטבע. ההרצאות והסדנאות התקיימו במתקנים של החברה להגנת הטבע.

ד"ר יאסר חוג'ראת, מנכ"ל חברת אלפנאר המפעילה את מרכזי ריאן: "בשלוש השנים האחרונות ביצענו כ 14,000 השמות ומאות פרוייקטים, במסגרת ההכשרות וההשמות בהן אנו עוסקים בחברה הערבית ובעדה הדרוזית והצ'רקסית. אולם בתחום החינוך לטבע, זהו פרוייקט ראשון מסוגו בארץ. אני רואה בתחום החינוך את אחד התחומים הקריטיים לשילובם של הערבים, הבדואים, הדרוזים והצ'רקסים בשוק העבודה הכללי".

מדרכי טבע

תגובות

מומלצים