כתב אישום נגד חוקר בימ"ר חוף בגין פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד ליאורה נהון, הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד ראני פאעור, חוקר בימ"ר חוף בגין עבירות פגיעה בפרטיות, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

02.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כתב אישום נגד חוקר בימ"ר חוף בגין פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות

כתב האישום הוגש גם נגד קרוב משפחתו של פאעור, מחמוד בוקאעי, שהתמודד לתפקיד ראש המועצה האזורית שעב.

על פי כתב האישום ביום 22.10.13 נערכו בחירות במועצה המקומית "שעב". בבחירות אלו התמודדו פייסל שחיבר ובוקאעי לתפקיד ראש המועצה. בבחירות נבחר שחיבר ברוב קולות. 

באותה עת התנהלה נגד שחיבר חקירה פלילית בגין תלונה אותה הגיש בוקאעי. במסגרת התיק, זומן שחיבר ליום 26.11.13, לצורך עריכת שימוע בפרקליטות.

ביום 25.11.13, לבקשתו של בוקעאי, יצר פאעור קשר טלפוני עם אחד השוטרים - א.א. וביקש ממנו כי יפיק עבורו מהמסוף המשטרתי את הרישום הפלילי הכולל את כל התיקים הפתוחים והסגורים בעניינו של שחיבר. פאעור עשה כן בעודו מציג מצג שווא לפיו המידע דרוש לו לצרכי עבודה. א.א. הפיק את המידע המבוקש ושלח אותו, מבלי לדעת, לפקס המשויך לביתו של בוקאעי.

בו ביום, נשלח פקס מאת "צעירי שעב למען טוהר השלטון" לפרקליט המדינה, ולפרקליטי מחוז חיפה והצפון, המפרט את כל המידע האמור, ומבקש מהנמענים לשקול את המידע לקראת השימוע .

בעקבות האירועים המתוארים, הגיש שחיבר תלונה במח"ש הנוגעת להוצאת מידע בעניינו.  על רקע תלונה זו, יצר פאעור קשר עם א.א. שהפיק עבורו את המידע ומסר לו כי הוא זומן לחקירת מח"ש, וכן העלה את האפשרות כי עילת זימונו הינה המידע שהפיק עבורו. למחרת היום זומן א.א. לחקירת מח"ש.

לאחר זימונו, הוא שאל את פאעור כיצד החקירה קשורה אליו. בתגובה השיב לו פאעור כי המידע הועבר בפקס לאחד המתמודדים בבחירות במועצה המקומית שעב. א.א. בכעסו ניתק את השיחה.

בשיחה שקיימו השניים מאוחר יותר, אמר לו פאעור מה עתידים לשאול אותו בחקירה, וכן הנחה אותו בפרוטרוט מה להשיב. כמו כן הנחה פאעור את א.א. כי יכחיש שהעביר את המידע באומרו: "במסמכים שיש להם לא רואים מאיפה יצא ומי יצא. איך ידעו שזה חומר משטרתי...?".

פאעור אמר לא.א.: "אני סומך עליך אתה מציל אותי פה", וכן  חזר ואמר לו: "אתה לא שלחת", כשהוא מתייחס למידע שהועבר בפקס.
במעשיהם המתוארים לעיל, השיגו הנאשמים מן המרשם הפלילי מידע שאינם זכאים לקבלו. כמו כן, פגע פאעור במזיד בפרטיות זולתו, עשה דבר בכדי למנוע ולהכשיל הליך שיפוטי, וכן ניסה להניע אדם שבחקירה על פי דין ימסור הודעת שקר.

התיק נחקר על ידי צוות צפון במחלקה לחקירות שוטרים.

תגובות

1. גמלאי מ. לפני 8 שנים
עיספיה

מומלצים