היתרון בעבודה עם חברת השמה

תהליך המיון והקטלוג של נתוני כוח האדם בחברות השמה הוא מקיף ועמוק ביותר. חברת ההשמה מאתרת מועמדים לתפקידים או מזמנת לתהליך מיון פונים בעלי קורות חיים מרשימים.

03.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
היתרון בעבודה עם חברת השמה

אך אין צורך לומר כי חברת השמה מקצועית לא תסתפק בקבלת קורות חיים בלבד, אלא תבקש לערוך סדרת מפגשים ומבחני אישיות למועמד/ת חדש/ה, כך שבהמשך תוכל לספק למעביד הפוטנציאלי את מקסימום הפרטים האפשריים לגביו. לצורך כך מועסקים בחברות השמה פסיכולוגים ארגוניים, יועצי תעסוקה ומומחי משאבי אנוש שתפקידם ביצוע המבדקים והראיונות השונים וניתוח תוצאותיהם. כל הנתונים מצטרפים לדו"ח מקיף הדן בשאלת התאמתו של המועמד לתפקיד ספציפי. 

יתרונות העבודה עם חברת השמה

מבחינת המעסיקים, היתרון המרכזי בעבודה עם חברת השמה הוא היכולת של זו למצוא עבורם את המועסקים הפוטנציאלים המוצלחים ביותר מתוך מגוון גדול – כל מי שפנה בעבר לחברת ההשמה וביקש לצרף את עצמו לרשימת הלקוחות הפרטיים שהיא מפנה לעבודות חדשות. במצב זה תיתכן הזדמנות כפולה – מציאת עובדים מקרב מחפשי העבודה בשוק או לחלופין הגעה למי שאינו בשלב חיפושים כרגע, אך יהיה מוכן לשקול אפשרות לשינוי מקום עבודתו במקרה של הצעה אטרקטיבית מספיק.

מבחינת המועסקים, שיתוף פעולה עם חברת השמה בהייטק מסייע פעמים רבות לקצר את תקופת חיפושי העבודה. מתוך קשריה הענפים, חברת ההשמה יודעת לעיתים על משרות ייעודיות המתפנות עוד טרם פורסמו אלה בשוק הדרושים. לכן, מי שיש לו קשרים טובים בחברת השמה ורואיין על-ידי אנשיה בעבר, עשוי לקבל הצעות עבודה "חמות מהתנור". בנוסף לכך, היכרות עם חברת השמה מאפשרת קבלת אינפורמציה על משרות אטרקטיביות גם למי שאינו נמצא בשלב חיפוש עבודה אקטיבי, אך מעוניין להשאיר אוזן כרויה לאפשרויות המשתנות בשוק המקצועי אליו הוא משתייך.

כיצד מגיעים מחפשי העבודה אל חברות ההשמה

השלב הראשון הוא כמובן לדעת מה זה בדיוק תחום ההשמה ולהבין את היתרונות הגלומים בכך. מעבר לזה, מגיעים לראיונות הללו באמצעות קריאת מודעות בעיתונים, צפייה בלוחות "דרושים" באינטרנט ואפילו דרך מרכזי תעסוקה שונים. חברות ההשמה לעיתים מגייסות סטודנטים מצטיינים כבר במהלך הלימודים לתואר הראשון בהנדסה.

אופציות הקידום הרבות והמשכורות הגבוהות יחסית בתחילת העבודה גורמות למקצועות של חברות הייטק להיות מבוקשים ביותר בקרב בוגרי תואר ראשון בהנדסה ובמקצועות התעשייה. אך יותר מכל, חשוב לצבור ניסיון בתחום כבר במהלך הלימודים לתואר הראשון. לעיתים קרובות מודעות דרושים לעבודה בהייטק דורשות ניסיון קודם כתנאי למועמדות לקבלה למשרה.על כן, רצוי לחפש עבודה במשרה חלקית כבר במהלך לימודי התואר הראשון במפעלי הייטק או בבתי תוכנה ומקצועות הייטק נוספים. אנו נמצאים בעידן בו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר מאוד, ויתכן שחלק מבוגרי תואר ראשון בהנדסה יהיו חלק מהמצאה שתשנה את חיינו לגמרי.

תגובות

מומלצים