סוכל ניסיון הברחת אמונים כלוריד המשמש לייצור רקטות ארוכות טווח

עובדי המכס בניצנה והשב"כ סיכלו הברחת 4 טון אמוניום כלוריד שהוסתר במשלוח מלח, מהחומר שנתפס ניתן לייצר מאות רקטות ארוכות טווח.

03.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סוכל ניסיון הברחת אמונים כלוריד המשמש לייצור רקטות ארוכות טווח

‏הבוקר (שלישי) הותר לפרסום כי בודקי המכס במעבר ניצנה בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי סיכלו לפני חג הפסח ניסיון הברחה של 4 טון אמוניום כלוריד שהוסתר במשלוח מלח. אמוניום כלוריד משמש לייצור רקטות ארוכות טווח ומ- 4 טון ניתן לייצר מאות רקטות ארוכות טווח.

כשבוע ימים לפני החג הגיע למעבר ניצנה, המשמש כמעבר לסחורות בין מצרים לישראל ולרשות הפלסטינית, משלוח שיועד לעזה והוצהר כי הוא מכיל 40 טון מלח. בדיקה מעמיקה ויסודית שבוצעה על ידי בודקי המכס בניצנה חשפה ממצאים מחשידים, בתוך המשלוח של 40 טון מלח הוסתרו שקים המכילים אמוניום כלוריד במשקל כולל של 4 טון. אמוניום כלוריד מוגדר כחומר דו-שימושי והעברתו לרצועת עזה מחייבת רישיון הואיל והוא עלול לשמש את ארגוני הטרור ברצועה דוגמת החמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני לייצור רקטות ארוכות טווח.

לאחרונה עלה בשירות הביטחון הכללי חשד, לאור הכמות הגדולה של המלח המוזמן לרצועה, כי משלוחי מלח משמשים אפיק להברחת חומרים כימיים למערכי הייצור ברצועה, בפרט הייצור הרקטי.

בניסיון הברחה זה, סבור שרות הביטחון הכללי כי היבואן, תושב הרצועה הקשור לפעילי החמאס הצבאיים בעזה, ביקש להכניס את החומר לרצועה לצורך מערך הייצור של החמאס. מקרה זה ממחיש את פעילותם של ארגוני הטרור ברצועה להברחת חומרים דו-שימושיים לצורך התעצמותם תוך שימוש במסווה של סחורה המיועדת לאוכלוסייה האזרחית ולפרויקטים של שיקום.

במערכת הביטחון ובמינהל המכס רואים בחומרה את האירוע ובכוונתם להמשיך לאתר ולסכל ניסיונות להברחת חומרים דו-שימושיים, תוך מיצוי הדין עם המעורבים.

מרשות המסים נמסר "נזכיר כי שיתוף הפעולה בין מינהל המכס ברשות המסים, בפרט מכס מעברי גבול יבשתיים, מעבר ניצנה לבין שרות הביטחון הכללי הוביל לסיכול עשרות ניסיונות הברחה של מוצרים וחומרים האסורים ביבוא לרצועה ואשר על פי החשד יועדו להתעצמות גורמי הטרור בה, בכלל זה: חומצה גופרתית, חליפות צלילה, חומר הודף לרקטות כפוליאוריתן, מוטות גופרית, גלילי פיברגלס וגם פחם מיוחד המשמש כדלק בכבשני ברזל לצורך עיבוד מתכות".

אמוניום

תגובות

מומלצים