הפטר מחובות לחייבת ניצולת שואה

רשם ההוצאה לפועל בלשכת הקריות החליט לתת הפטר מחובות לחייבת בת 76, ניצולת שואה, גרושה המתקיימת מקצבת זקנה ותגמולים מממשלת גרמניה, שנגדה התנהלו שני תיקים בהוצאה לפועל וסך חובותיה הגיעו ל- 73,873 ₪.

03.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הפטר מחובות לחייבת ניצולת שואה

צו ההפטר ניתן  על ידי כב' הרשם עופר שורק, בהתאם לתיקון 47 לחוק ההוצאה לפועל (הפטר לחייב מוגבל באמצעים).

מדובר בחייבת בת 76, ניצולת שואה, גרושה המתקיימת מקצבת זקנה ותגמולים מממשלת גרמניה. כנגד החייבת התנהלו שני תיקים בהוצאה לפועל וסך חובותיה 73,873 ₪.

הדיון התקיים בפני הרשם עופר שורק, המכהן כרשם מסלול ההפטר במחוז חיפה.

בטרם הדיון הגיש אחד הנושים (בנק מזרחי טפחות) הודעה, לפיה הוא אינו מתנגד למתן צו הפטר לחייבת בהתחשב בנסיבות חייה, בגילה המתקדם ולאחר בדיקה שהעלתה, כי לא קיימים נכסים הניתנים למימוש.

רשם ההוצאה לפועל עופר שורק, ציין בהחלטתו כי אחת המטרות של הליך ההפטר היא מתן הזדמנות לצאת לדרך חדשה ללא חובות וזאת במסגרת ההוצאה לפועל ולאו דווקא דרך הליך פשיטת רגל כפי שהיה עד לתיקון החוק (בחודש 09/15).

החלטה זו מקבלת משנה תוקף במיוחד מספר ימים טרם ציון יום השואה, והתוצאה הינה שהחייבת תוכל להמשיך לנהל את חייה חופשיה מחובות והגבלות.

מנהל רשות האכיפה והגבייה, תומר מוסקוביץ, ציין כי הוא מברך על ההחלטה וכי בתקופה הקרובה צפויות החלטות נוספות בבקשות ההפטר שהוגשו. חשוב לציין כי מדובר בהצעת חוק ראשונה ששרת המשפטים, איילת שקד קידמה עם כניסתה לתפקיד, אשר מטרתה שמיטת החובות ברוח עקרונות שנת השמיטה.

ההפטר נועד לכל אותם חייבים מוגבלים באמצעים שלעולם לא יוכלו לשלם את חובותיהם, שאין להם נכסים והכנסות, ולכן נכון שיקבלו הפטר ויצאו לדרך חדשה.

תגובות

מומלצים