אמין והבה לא עוצר בבית חולים זיו

בפרויקט מיוחד לרגל יום העצמאות במבט לצעירים בני נוער דרוזים מתנדבים, הגולשים נחשפים לפן של עשייה ונתינה שאין לזלזל בהשפעתה על החברה הדרוזית בישראל, אמין הראשון בסדרה, להמחיש את נוער המופת הדרוזי.

05.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אמין והבה לא עוצר בבית חולים זיו

אמין אחד הצעירים שמצא את עצמו לא מגויס לצה"ל בגלל בעיה רפואית, הוא לא המתין בצד ומיד התגייס למערך השירות הלאומי בעמותת שוויון חברתי שמוביל פאדל סלאלחה ואחרים.

אמין סמיר והבה, תושב בית ג'אן בגליל העליון, מגלה עולם שלם בהתנדבות שהוא עושה בבית חולים זיו, במיוחד שמוטלת עליו אחריות וסודיות לאור מצב המטופלים והזהות שלהם, בעיקר הפצועים הסורים.

אמין אומר לנו: "אחרי שהצבא פטר אותי משירות צבאי סדיר בגלל בעיה רפואית שיש לי ברגל, לא נעצרתי ומיד חיפשתי איך לתרום למדינה, היו לי מספר הצעות, העדפתי להגיע לבית חולים זיו בצפת בגלל המיקום והאוכלוסיה שמגיעה לקבל טיפול אצלנו".

לאמין לא היה קל שהצבא לא גייס אותו והדבר מאוד עצבן אותו, אבל עם הזמן אמין למד להתמודד עם המצב והיום בפועל אמין מאוד מרוצה מהשליחות שהוא עושה בבית החולים בצפת.

אמין: "ההתנדבות שלי בבית חולים זיו מסייעת לי להיות איפה שאני אוהב, עם העם היהודי שאני מאוד אוהב להכיר מקרוב וללמוד מהם את חוכמת החיים, בכל מה שקשור לכלכלה, חינוך ותעשייה ובעיקר ניהול והתנהגות, כולם מתנהגים איתי יפה ומעריכים את תרומתי בבית החולים ובעיקר אני מרגיש שווה בין שווים".

אמין מבין טוב שרוב הבנים הדרוזים מתגייסים והבנות באחוזים גבוהים הולכות לשירות לאומי, הוא רואה בזה שליחות ותרומה שחובה לקיים, בפגישות עם החברים בני גילוי מהכפר שנפגשים בחופשות מדברים על השירות והחברים, מפרגנים ותומכים במה שעושה אמין היום למרות שאמין היה מעדיף את הצבא, במקום השירות הלאומי.

אמין מעיד על זה שמערך ההתנדבות תורם מאוד לכל מתנדב ומתנדבת ובמיוחד לצעירים שמגיעים מהכפר הדרוזי לעיר הגדולה.

אמין שואף את הכוח והרצון להתנדב ממשפחתו שתומכת ומחזקת, אמין בן למשפחה של קציני צה"ל מבית ג'אן .

החברה המקומית בכפרו רואה בו דוגמא לצעירים אחרים.

אמין : "אני רוצה לסיים בנימה לכל הצעירים והצעירות, שיתנו למדינה כמה שאפשר וכמה שהם יכולים, כי יש לדרוזים זכויות כאן וחובה בתמורה לתת חובות".

הפנים היפות של הדרוזים בישראל

אמין והבה

תגובות

מומלצים