סגירה והגבלה של עסקים שנתפסו בהם שב״חים

בתאריך 20.3.16 נכנס לתוקפו תיקון לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב-1952. החוק נועד להילחם בתופעת המסייעים לאותם שוהים בלתי חוקיים, בהם המעסיקים והמלינים.

05.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

כל זאת בשל הסיכון הביטחוני המובנה הטמון בתופעת המסייעים כשאחת המטרות היא לפגוע בתמריץ הכלכלי לביצוען של אותן עבירות.

בשל הפגיעה הצפויה בחופש העיסוק לבעל העסק, הוענקה הסמכות לנקוט בצעד זה למפקד המחוז מרחב איילון, שהיה נחוש להילחם בתופעה, הפעיל מבצע לאיתור שוהים בלתי חוקיים בערים חולון, בת ים ואזור ובמהלך השבועיים שחלפו אותרו 6 בתי עסק, אשר העסיקו ו/או הלינו שוהים בלתי חוקיים.

הראשון הוא אתר בנייה ברח' צבי תדמור בחולון. שוטרים שהגיעו למקום בשעת בוקר מוקדמת מצאו 5 שוהים בלתי חוקיים אשר לנו במקום. בוצע שימוע לאתר הבנייה, תושב כפר סבא, ע"י מפקד מחוז ת"א-ניצב צ'יקו אדרי, אשר הגביל את השימוש במקום והורה על הפקדת ערבויות של 50,000 ש"ח במזומן, התחייבות בסך 250,000 ש"ח והצבת שומר במקום 24 שעות ביממה למשך כל ימות השבוע.

השני הוא בעל אתר בנייה ברח' העמל בחולון. בעל האתר הלין 3 שוהים בלתי חוקיים בדירה ששכר עבורם בסמוך לאתר הבנייה. מפקד מחוז ת"א התנה את המשך הפעילות במקום בהצבת שומר 24 שעות ביממה למשך כל ימות השבוע.

השלישי הוא מכון שטיפה ברח' דרך השבעה באזור. בעל המכון העסיק שוהה בלתי חוקי, שעבד בשטיפת מכוניות במקום. מפקד מחוז ת"א ביצע שימוע לבעל המקום וסגר את בית העסק למשך 7 ימים! כולל הפקדת ערבויות בסך 25,000 ש"ח וסגירה על תנאי, קרי, שאם בעל העסק יעסיק שוב שב"חים, בית העסק ייסגר באופן מיידי למשך 30 ימים מבלי שיהיה צורך בשימוע.

הרביעי הוא בית עסק, פיצוציה ברח' הרצל בבת ים, בה נתפסו 3 שב"חים שעבדו בשיפוץ הפיצוצייה. הקבלן שהעסיק אותם נתפס ונערך לו שימוע ע"י מפקד המחוז. הוחלט כי תינתן לו סגירה ע"ת ואם יעסיק שוב שב"חים, בית העסק ייסגר באופן מיידי למשך 30 ימים, ללא צורך בשימוע.

החמישי הוא אתר בנייה ברח' שמעון אבידן בחולון. במקום נתפסו ישנים 3 שב"חים. בהחלטת מפקד המחוז הוחלט כי יוצב שומר במקום למשך כל שעות היממה והשבוע.

השישי הוא בעל מאפייה ברח' הפלד בחולון. בעל בית העסק, מאום אל פחם, העסיק 3 שב"חים והלין במקום 3 נוספים ובסה"כ 6 שב"חים. מפקד מחוז ת"א הורה על סגירת המקום למשך 30 ימים!

משטרת ישראל קוראת לציבור בעלי העסקים ואתרי הבנייה להימנע מהעסקת והלנת שב"חים בבית עסקם. אם ייתפס מעסיק/מלין שב"חים, יעוכב לחקירה ופרנסתו תיפגע. במקרים אלו, שלומו ובטחונו של הציבור גוברים באופן חד וברור על חופש העיסוק של בעל העסק. משטרת ישראל לא תוכל לאפשר מצב של העסקת שב"חים, בעלי פוטניצאל סכנה ברור ומיידי, במצב הביטחוני בו אנו מצויים. לשם כך נועד חוק הכניסה לישראל ותיקונו.
 

תגובות

מומלצים