הורשעו סלימאן ומידאן עווידה בגין החזקת נשק

בית המשפט המחוזי מרכז לוד כב' השופטת מיכל ברנט הרשיע היום את סלימאן עווידה שוטר מג"ב בגין קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה, החזקת נשק סחר בנשק, איומים ועוד, בנוסף הורשע אחיו מידאן עווידה חייל בשירות חובה בהובלת והחזקת נשק ותחמושת ועבירות נוספות.

05.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הורשעו סלימאן ומידאן עווידה בגין החזקת נשק

שני הנאשמים הורשעו על פי הודאתם, במסגרת הסדר טיעון עמם.

בכתב האישום שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים נגד סלימאן עווידה נכתב כי בחודש ינואר 2014 לפנות בוקר הוא פרץ יחד עם אחרים לבסיס מג"ב סמוך למודיעין, הבסיס בו הוא עצמו שירת אותה עת, וגנב משם 7 רובי אם 16 קצרים וכן אקדח ומחסנית.

לאחר מכן הוא העביר את כלי הנשק והתחמושת לשני אחיו, מידיאן וחאמד עווידה הראשון חייל בשירות חובה והשני שוטר אף הוא, ואלה העבירו את כלי הנשק למקום מסתור לא ידוע, בצפון הארץ.

כמו כן הורשע הנאשם, יחד עם אחיו מידאן עווידה, בעברות רבות של החזקת נשק ותחמושת לאחר שבחיפוש בביתם שבסג'ור נמצאו כמויות גדולות ביותר של נשק, חלקי נשק ותחמושת. בנוסף הורשע סלימאן עווידה, בין היתר, בעבירות של סחר בכלי נשק, קשירת קשר לביצוע עסקאות בנשק וכן באיומים על חוקרי מח"ש.

עו"ד רונן יצחק, מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה: "מדובר בהרשעה בשלל עבירות חמורות ביותר, המסכנות את שלום הציבור. החומרה מתעצמת נוכח כמות כלי הנשק בה מדובר, העובדה שחלק מהנשק הינו נשק התקפי מסוג רובי סער וכן העובדה שהנאשם המרכזי ניצל את תפקידו כשוטר ואת הכרותו עם הבסיס בו שירת, ולמעשה, גנב כלי נשק מעמיתיו, שוטרים אחרים בבסיס".

הנאשם עצור מאז תחילת חקירתו, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. נגד אח נוסף של הנאשם, הוגש כתב אישום נפרד, והחלטה בעניינו תינתן במועד אחר.

התיק נוהל על ידי עו"ד רונן יצחק ועו"ד הדר צור מהמחלקה לחקירות שוטרים ונחקר על ידי צוות חשיפה במח"ש.

תגובות

מומלצים