טרנד סדנאות הבישול שוטף את העולם המערבי

הודות לתוכניות טלוויזיה כמו "מסטר שף", סדנאות בישול ותיירות קולינרית תופסות נתח הגון משוק התיירות והאוכל, מאז תחילת שנות האלפיים.

16.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
טרנד סדנאות הבישול שוטף את העולם המערבי

צפייה בתוכניות הטלוויזיה שעוסקות בסגנון חיים ומתמקדות בנסיעות ואוכל, הפכו את הרעיון של תיירות קולינרית לנגיש במיוחד. אכן, חושב לעצמו הנוסע, יש בטוסקני יותר מאשר לגימת יין ורביצה ליד בריכת השחייה.

תיירים שוהים בחוות, יוצאים לשבוע של קניות בשווקים, מבקרים אצל אומני מזון ויצרנים מקומיים – רק כדי ללמוד איך להפוך את המנות הקלסיות המקומיות לחלופות עשירות ובעלות משמעות.

הבישול מספק פתח לחילופי תרבויות אין ספק שהאמירה הישנה שגורסת שאפשר לחזק קשרים כשבוצעים יחד כיכר לחם, באה כאן לביטוי.

סדנאות בישול הם הדבר המגניב החדש. סדנאות אלה מושכות כמעט את כל הגילאים ורמות המיומנות והן הופכות לפעילות מאוד מבוקשת. סדנת בישול הפכה גם למתנה מאוד פופולרית לגבר העירוני.

קצת נתונים...

מחקר שערכה אגודת נסיעות המזון העולמית (WFTA – World Food Travel Association), מלמד ש-30% מהנוסעים האמריקאים יבחרו ביעד מסוים על בסיס ההזדמנות לקחת חלק באירוע או בפסטיבל אוכל ויין מקומי. לפי המחקר, 51% מהנוסעים עושים זאת כדי ללמוד או ליהנות מחוויה של סעודה ייחודית. מבין אלה שנוסעים במיוחד עבור המזון, 81% טוענים שהם נהנים ללמוד על תרבות המטבח במקומות שבהם הם מבקרים, ואחוז זהה הצהיר שמזון ומשקאות הם ההוצאה הגדולה ביותר בנסיעה שלהם.

יחד עם התשוקה לחוויות יותר אותנטיות והיכרות אינטימית עם המקומיים, הצרכנים מודעים יותר מאי פעם למקור ולמוצא של המזון.

לפעמים קיים מושג רומנטי משהו, שביעדים "אחרים" יש הבנה טובה יותר של מה אמור להיות מזון עונתי אמתי – חשבו על שווקי תרבות נפוצים כמו אלה שבצרפת, איטליה או אסיה.

למציאות זו הייתה השפעה חיובית על שינויים שהתחוללו ביעדים שגדלו כל חייהם על סופרמרקטים ומינימרקטים – ושווקי איכרים החלו לצוץ בכול רחבי אמריקה, בריטניה ודרום אפריקה, למשל.

ה-WFTA קבע כי "מטבח הוא האטרקציה היחידה שזמינה בכול ימות השנה, בכול מזג אוויר, בכול שעה משעות היום, אפילו בחגים".

הנה שתי דוגמאות לסדנאות בישול מומלצות באירופה: האחת בניס, צרפת והשנייה בפורלימפופולי Forlimpopoli, איטליה.

Les Petits Farcis – Nice, צרפת

כאן תוכלו לבחור פריטים מתוך שפע הפירות והירקות בשוק Cours Saleya, בהדרכתה של המומחית Rosa Jackson ולאחר הקפה, תתבקשו להגיע לדירה המחודשת שלה מהמאה ה-17. כאן, האורחים מכינים ולומדים עוד על ההיסטוריה של הניסואז Niçoise הקלאסי כגון, פיסלדייר pissaladiere.

Casa Artusi – Forlimpopoli, איטליה

המקום נקרא על שם הגסטרונום האהוב על האיטלקים והעולם כולו, פלגרינו ארטוסי (Pellegrino Artusi). מוזיאון קולינרי חי זה מספק ידע מעמיק על תרבות האוכל האיטלקי ומעביר גם סדנאות בישול. למשתתפים בסדנה יש תחנות עבודה משלהם והם יכולים ללמוד, למשל, כיצד להכין את הפסטה המושלמת, כיצד להכין צורות של פסטה וכיצד לאפות את הלחמים המקומיים. גם ברחבי הארץ מוצעות סדנאות בישול שונות.

למידע נוסף בנושא כנסו ל - Culinary-Hub - סדנאות וקורסים לבישול

 

בישולים

תגובות

מומלצים