מאפיינים ייחודיים של איטום גגות בבתים המשותפים

על פי סקר שבוצע על ידי מומחי הנדל"ן, דירות הממוקמות בקומות האחרונות של בנייני המגורים המשותפים, הופכות לנכסים הכי פחות פופולאריים ככל שגילו של הבניין עולה.

17.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מאפיינים ייחודיים של איטום גגות בבתים המשותפים

אחת הסיבות לכך קשורה לאיכות של איטום גגות שהופכת את הגג לפרוץ לנזילות ולנזקים אחרים שהם תוצאה של כשל באיטום. הגג בבניינים המשותפים והתחזוקה שלו הם באחראיות משותפת של הדיירים, הסדר שיכול לגרום להופעת החשש של דיירי הדירות בקומות האחרונות כי הדיירים האחרים לא יהיו מעוניינים להשתתף בתיקון הנזילות או באיטום הגג.

האחראיות על ביצוע איטום בזמן מוטלת על ועד הבית או על חברת ניהול חיצונית, במידה וישנה כזו. על מנת להבטיח כי הגג יישאר יבש ותקין, יש לדרוש מהגורמים הללו רכישת פוליסת ביטוח שנועדה על מנת לכסות את עלויות התיקון.

סוגים שונים של איטום

הסוגים הנפוצים של איטום גגות הם בשיטת הזיפות, בשיטת איטום אקרילי ואיטום באמצעות יריעות ביטומניות. במידה ומדובר על זיפות, יהיה צורך לחזור על פעולת האיטום לעיתים קרובות. היריעות הביטומניות מספקות את תוצאות האיטום האיכותיות ביותר וגם מאפשרות להניח לגג למשך עשור, מכיוון ששיטה זו מבטחיה את האיטום המושלם.

נכון שמדובר על השיטה המורכבת ולכן גם היקרה יחסית, אך במידה וחשוב לכם כי האיטום יחזיק מעמד זמן רב, זוהי השיטה שמומלץ לבחור בה. יתרון נוסף של שיטת האיטום הזו בא לידי ביטוי בכך שקבלני האיטום שמבצעים את האיטום בשיטה הזו ישמחו לספק אחראיות של עשר שנים על האיטום שבוצע.

מאפייני האיטום של גגות עם פנטהאוז

גגות שיש בהם פנטהאוס הם גגות מרוצפים ולכן שיטת האיטום היחידה שאפשרית בהם היא שיטת איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות. מכיוון שבמקרה זה הגג הוא בבעלות פרטית, הוצאה שהאיטום כרוך בה תהיה מוטלת אך ורק על בעלי הפנטהאוס ולא על ועד הבית או על שאר הדיירים שמתגוררים בבניין. גם ההתקשרות עם קבלן האיטום תהיה באחריותו של בעל הדירה שהגג הוא חלק ממנה.

שלבים של טיפול בנזילות

כאשר מתגלה נזילה בגג במסגרת בדיקה שנתית או כאשר הנזילה היא ממשית, מי מדיירי הבניין אשר ממונה להיות ועד הבית חייב לטפל בבעיה תוך שימוש בכספי הקופה המשותפת. כל בעלי הדירות בבניין חייבים לשאת בעלויות תיקון הנזילה וסירוב לשלם על האיטום יחשב על פי החוק כאי תשלום מיסי ועד הבית, לכן תהיה באפשרות ועד הבית לפנות לעמותה לתרבות הדיור ולהגיש באמצעותה תלונה על מי שמסרב לשלם על האיטום.

איטום

תגובות

מומלצים