דבריו של דר' אמיר ח'ניפס שוב מעוררים סערה והפעם בדאלית אל כרמל

"בישוב שבו כשמונים אחוז מאוכלוסייתו אינם יודעים לחבר משפט למשפט בשפת אמם בעוד ילדי ראשי מחלקת החינוך יחד עם למעלה מ400 תלמידים לומדים בבתי ספר מחוץ לישוב כשהוריהם מוכנים שילדיהם ילמדו בסביבה זרה ולא במקומם הטבעי מגיל אפס, יש בעיה "קצת" יותר רצינית מעבר למנהלת בית ספר".

19.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דבריו של דר' אמיר ח'ניפס שוב מעוררים סערה והפעם בדאלית אל כרמל

קריסתה של מערכת החינוך בדאלית אל כרמל והסכסוך המתמשך בחטיבת הביניים ע"ש קופטאן חלבי לא יורד מהכותרות ולרשימת המבקרים הצטרף דר' אמיר ח'ניפס דרך פוסט עוקצני שהוריד על עמוד הפייסבוק שלו ואשר גרר עשרות תגובות, חלקן אף קשות, מקרב בני הישוב.

בהתייחסותו לפרשה דר' אמיר ח'ניפס כתב : "בישוב שבו כשמונים אחוז מאוכלוסייתו אינם יודעים לחבר משפט למשפט בשפת אמם בעוד ילדי ראשי מחלקת החינוך יחד עם למעלה מ400 תלמידים לומדים בבתי ספר מחוץ לישוב כשהוריהם מוכנים שילדיהם ילמדו בסביבה זרה ולא במקומם הטבעי מגיל אפס -יש בעיה "קצת" יותר רצינית מעבר למנהלת בית ספר".

גם אם שם הישוב לא הוזכר בפוסט שלו, אי אפשר היה שלא לזהות במי מדובר ולאיזה סכסוך הוא  מתכוון, ואכן הפוסט גרר שיח חריף, תגובות קשות והתכסחות בין תומכים למתנגדים עד שעות הבוקר המוקדמות.

מהתגובות שעלו היה אפשר להבחין ברמת הזעם נגד התבטאותו של דר' ח'ניפס, וחלקן אף מחו על התמונה שצרף לפוסט והתמונה של יערות הכרמל השרופים כביטוי למצב המערכת בישוב והסכסוכים הקשים בחלק מבתי הספר.

בשיחה לפורטל הכרמל דר' ח'ניפם אמר: "הישוב דלית אל-כרמל יקר לי מאוד והתייחסותי למה שקורה באה מתוך דאגה וכאב ולא מתוך זלזול. יכולתי כמובן לנסח התבטאות מעודנת יותר אשר תמצא חן בעיניי רבים מתושבי המקום אך לא תיגע בפצעים הכואבים באמת. הרגשתי מחייבות מוסרית להגיד את דבריי בצורה הכי ישירה ואמיתית גם כשידעתי שהדברים יגררו תגובות קשות מצד חלק מהקוראים אשר מעדיפים שלא להסתכל לאמת הכואבת בפנים.

תמונה לדוגמהעוד הוסיף: " אני לא מכיר את הנפשות הפועלות בפרשת חטיבת הביניים ע"ש קופטאן חלבי אבל איני מסתיר את השקפת עולמי בכך ששורש הבעיה במערכת החינוך בישוב הינה עמוקה יותר מבעיות פרסונליות של מנהל מחלקת חינוך ומנהלת בית ספר. בעיניי הבעיה היא תפיסה מוטעית לגבי מטרת החינוך וההישגים שאנו דורשים מהתלמידים מכיתה א ועד כיתה י"ב".

לדבריו: " לצערי הרבה מההורים והמורים חושבים שחינוך זה רק בגרויות במתמטיקה ואנגלית ומבחן פסיכומטרי ושוכחים את כל הצד החינוכי, המורשת, התרבות  שהתלמיד נחשף אליהם בגיל זה והניגודים שהוא מפתח כאשר הוא מתפתח בסביבה חינוכית לא טבעית".

עוד אמר: "אך מישהו יכול להעלות על הדעת שהישוב יצליח בעתיד לפתח מערכת חינוכית נאותה כאשר משפחות שלמות מדברות בגאווה על זה שהילדים שלהם לומדים מחוץ לישוב ?  איזה רמת שייכות לסביבה, לישוב, לעדה מצפים מילד שבילה את נעוריו בישובים אחרים ? אף מוטעה לגמרי התפיסה  שיש לרבים החושבים שללמוד שפת אם זה רק מילים נרדפות ולא מבינים ששפת אם היא עולם ומלואו והבסיס להתפתחותו של ילד והסוד להצלחתו ולהישארותו נאמן לעצמו, היא שפת הרגש, האהבה, החלומות , ההומור , השירה... וכל המרכיבים הבסיסים שיתנו לו את הכוח בעתיד לצעוד קדימה ולפרוץ עולמות.

תגובות

9. מהגליל לפני 8 שנים
עוד יותר גרועים אנחנו
8. דרוזי לפני 8 שנים
דלית אלכרמל
7. עספיא לפני 8 שנים
כל מילה בסלע
6. כמאל לפני 8 שנים
אדם אמיתי
5. תושב דליה לפני 8 שנים
אבל הוא צודק
4. בחורה משכלה לפני 8 שנים
להיות צודק
3. מדען לפני 8 שנים
מדען
2. צודקקקרק לפני 8 שנים
גננת
1. חלבי קוח לפני 8 שנים
ד"ר צודק מאוד

מומלצים