כדורגל מחבר את כולם

במחצית משחק גמר גביע המדינה בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, נערך טקס חגיגי בו הוכרזו קבוצות הכדורגל שזכו למענקים כספיים בזכות פועלן לטובת קידום סובלנות ודו קיום.

25.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כדורגל מחבר את כולם

מענקים כספיים לפעילות לקידום סובלנות ודו קיום חולקו אמש במחצית משחק גמר גביע המדינה
המענקים, בסך כולל של 100,000 שקל, ניתנו על ידי תכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל וההתאחדות לכדורגל בישראל

אתמול במחצית משחק גמר גביע המדינה בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, נערך טקס חגיגי בו הוכרזו קבוצות הכדורגל שזכו למענקים כספיים בזכות פועלן לטובת קידום חיים משותפים.

המענקים בסך כולל של 100,000 ₪ ניתנו על ידי תכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל וההתאחדות לכדורגל בישראל, זאת במטרה לקדם חיים משותפים, סובלנות ודו קיום במגרש ומחוצה לו.

היוזמה נולדה על רקע גל האלימות, שמוביל להחרפה ביחסי יהודים וערבים בישראל, ומטרתה להאיר ולתמוך בפעילויות יזומות שמקדמות שיתופי פעולה וסובלנות בין יהודים וערבים. 

בטקס לקחו חלק מנכ"ל ההתאחדות, רתם קמר; יו"ר נציגות שחקני הכדורגל בהסתדרות החדשה, ניר אלון; חבר בוועדה לקבלת המענקים וכדורגלן עבר בנבחרת ישראל, עבאס סואן, רכז תכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות', גל קרפל, והזוכים במענקים. 

זהו הסבב השני של מענקים לקבוצות המקדמות סובלנות ודו קיום. עד כה זכו 13 קבוצות בסכום כולל של 65,000 ש"ח. בחודש אוגוסט הקרוב ייפתח סבב נוסף בו יוענקו 30,000 ₪. היוזמה צפויה להמשיך גם לאורך העונה הבאה.

להלן פירוט הקבוצות הזוכות, מתוך עשרות הפניות שהתקבלו:
הפועל אורנית - קבוצת ליגה ג' שמקיימת אימונים משותפים עם ילדי כפר קאסם וג'לג'וליה.
קבוצות הנוער של מכבי ת"א ושל צעירי טייבה - על שיתוף פעולה בין המועדונים למען דו קיום והכלת האחר.
מכבי אחי ערערה - קבוצת ליגה ג' שמקיימת הרצאות ושילוט למיגור אלימות ולקבל האחר.
עמותת נחל אלכסנדר - הפועלת לשינוי וקידום חברתי, תוך הקמת מגרש כדורגל ויוזמת קבוצות מעורבות של ילדי השרון והמשולש.
מדינת הכדורגל - אשר הקימה פרויקט כדורגל חובבני לקידום דו קיום ובעיר לוד.
מועדון הספורט השלום והאחווה מגידו - אשר מקיים פעילות שוטפת בשיתוף ילדים ערבים-יהודים, דתיים- חילוניים, פריפריה-מרכז.

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות: "היוזמה המשותפת הזאת, היא נדבך נוסף ומרכזי בחתירה שלנו לעבר כדורגל נקי מאלימות ומגזענות המושתת על כבוד, שוויון ואחדות. הכדורגל היה וימשיך להיות גשר לחיבור, לסובלנות, לדו קיום ולחיים משותפים כאן. זאת הדרך שלנו לעודד ולתגמל את מי שמצטרפים ליוזמה ומתעקשים לאחד את החברה הישראלית והכדורגל הישראלי ולא להעמיק שסעים. אני צופה המשך היענות גדולה ועוד הרבה יוזמות ברוכות".

עבאס סואן, חבר בתכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות' וכדורגלן עבר בנבחרת ישראל: "הקול קורא הזה נחוץ וחשוב במיוחד בעת הזו. הכדורגל הוא אי של שפיות בחברה הישראלית וחשוב להציב זרקור ולקדם פעילויות חיוביות, שמתרחשות על מגרש הכדורגל באופן יום יומי ברחבי הארץ״.

מהגמר

צילום: רדאד ג'בארה

תגובות

מומלצים