ניתן יהיה להפיק בישראל שידורי חדשות בינלאומיים

מוצע לקבוע שבעל רישיון כללי לשידורי כבלים ובעל רישיון כללי לשידורי לווין רשאים להעביר שידורי חדשות בינלאומיים, שידורי חדשות המופקים ומשודרים בשפה שאינה עברית המיועדים בעיקרם לשידור מחוץ לישראל, אשר הופקו בישראל או על ידי תאגיד הרשום בישראל.

26.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ניתן יהיה להפיק בישראל שידורי חדשות בינלאומיים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התקשורת בזק ושידורים תיקון שידורי חדשות בינלאומיים המופקים בישראל, התשע"ו-2016, של חבר הכנסת נחמן שי וקבוצת חברי הכנסת.

הוראות סעיף 6כ2 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), שעניינן, בין היתר, חובת הפקת שידורי החדשות על ידי מפיק חדשות עצמאי וסמכות המועצה לקבוע כללים מיוחדים לעניין שידורי חדשות, לא יחולו על שידורי חדשות בינלאומיים כאמור.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום, מלבד ערוצים העוינים את ישראל ומגמתיים בסיקור האירועים החדשותיים בישראל, אין כל מענה ו/או אפשרות לאוכלוסיות הדוברות את השפה הערבית, הצרפתית, והאנגלית לצרוך חדשות מלבד באמצעות הערוצים הבינלאומיים הקיימים כיום.

לצד זאת, רשאים בעל הרישיון הכללי לשידורי כבלים ובעל הרישיון לשידורי לווין להעביר שידורי חדשות ארציים, המשודרים או המועברים על פי דין, דוגמת שידורי ערוץ 2, או שידורי חדשות בינלאומיים בערוצים שמקורם מחוץ לישראל שאישרה המועצה (סעיפים 6כא(ג) ו-6נא1 לחוק).

הוראות אלה מונעות שידורם של ערוצי חדשות בינלאומיים שמסקרים אירועים חדשותיים מכל העולם, ובהם מישראל, רק משום שמקור הפקתם מישראל. בשל כך נמנע שידורו של ערוץ i24news המופק מישראל לאזורים רבים ברחבי העולם כמו המזרח התיכון, אירופה, אסיה, אפריקה וארה"ב בשפה האנגלית, הצרפתית והערבית, ואשר סוקר אירועים באזור המזרח התיכון, כולל ישראל, מנקודת מבט ישראלית שיש בה כדי להוות מענה לשידורים עוינים של ערוצי חדשות בינלאומיים אחרים, הגובלים לעתים אף כדי הסתה.

הדרישה לקליטת הערוץ בישראל מתגברת מידי חודש ומתעצמת בתקופות סוערות של מלחמות ואירועים קשים הפוקדים את הארץ כאשר ציבור גדול מאוד חש שאינו יכול להבין את הדיווחים על ההתרחשויות בעברית. אישור לשידור הערוץ יהווה מענה לצורך חשוב זה.

מעבר לכך כאמור גם האוכלוסייה הדוברת ערבית תוכל לצפות בערוץ בערבית וליהנות מדיווחים המתאפיינים בהסתכלות קרובה ומימנה של המציאות במזרח התיכון. מתן אפשרות זו תיתן מענה ישיר לצרכים הקיימים בעניין זה ולא תפקיר כאמור את התחום לסיקור עוין ומגמתי."

ח"כ נחמן שי: באמצעות ההצעה שלי אפשר יהיה לאפשר לערוץ i24 להיות משודר בכלבים ובלוויין. אני מודע לעניין הפיקוח על הערוץ ולעניין הבעלות הצולבת ושצריך לדאוג שלא תהיה השפעה פוליטית, ונדאג לזה במהלך הליך החקיקה.

הכנסת מביאה היום בשורה לאותם דוברי אנגלית ערבית וצרפתית שיהיו להם שידורים בשפה שלהם.

40 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה.

תגובות

מומלצים